Soška Sporit of Ecstasy je jedním z důležitých poznávacích znamení vozů Rolls Royce. Jejich stoleté výročí je nyní oslaveno také setem zajímavých fotek.
V historii asi nenajdeme mnoho symbolů, které by prosluly natolik, jako soška Spirit of Ecstasy na předních maskách vozů Rolls Royce.
Sošce je nyní 100 let a součástí oslav je mimo dražeb speciálních sošek posázených diamanty a mnohých dalších specialit, také sada fotografií od proslulého fotografa Rankina. Tento portrétista zvěčnil několik modelek tak, jak si představuje právě pod jménem Spirit of Ecstasy, tedy Duch extáze (nebo spíše nadšení či vzrušení).
Překladu odpovídá i dramatičnost snímků. Ty bude Rolls Royce postupně zveřejňovat na adrese rolls-roycemotorcars.com/rankin, kde je k dispozici i video ukazující vznik fotek.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.