2006 kilometrů Fábií Greenline na jednu nádrž

Fabia GreenLine
Fabia GreenLine, foto: Archiv AutoRoad.cz
Jan Ševčík 13. května 2011 06:25
Sdílej:

Zdá se vám to nemožné? Známý rakourský rekordman a motoristický novinář Gerhard Plattner to dokázal. Na trase z Rakouska do Dánska a zpět dosáhl průměrné spotřeby 2,21 litru na 100 km.

Pro ustanovení tohoto výsledku sedlal Plattner Škodu Fabii ve verzi Greenline s motorem 1,2 TDI. Na startu 10. května v rakouském městě Reutte mu byla dotankována 45 litrová nádrž a vyrazil. Dorazil do dánské obce Bov, zde se otočil a směřoval zpět do místa startu. Převážnou část cesty se pohyboval po dálnici A7 přes Německo.

Další detaily o této ekonomické jízdě nebyly zveřejněny. Zajímavým údajem by byla především průměrná cestovní rychlost použité Fabie. Nad celou akcí dohlížela organizace International Police Motor Corporation, ta se postarala i o zaplombování nádrže. Připomeňme, že automobilka udává pro tento model evropskou normovanou spotřebu 3,4 litru na 100 km.

Fabia poháněná pětasedmdesátikoňovým dieselem využívá aerodynamických úprav, pneumatik s nižším valivým odporem, systém Start-Stop a rekuperaci brzdné energie.

zdroj: skoda-auto.cz

Témata:
Stalo se
Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.

Testy aut
DS 7 PHEV 300 AWD Edition France

DS 7 PHEV 300 AWD Edition France – šmrncovní plug-in hybrid za zvýhodněnou cenu

Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?

Testy aut
Mercedes-Benz GLB

Test ojetiny: Mercedes-Benz GLB 250 4MATIC – prémiový všeuměl o více než třetinu levněji

Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.