Zdá se vám to nemožné? Známý rakourský rekordman a motoristický novinář Gerhard Plattner to dokázal. Na trase z Rakouska do Dánska a zpět dosáhl průměrné spotřeby 2,21 litru na 100 km.
Pro ustanovení tohoto výsledku sedlal Plattner Škodu Fabii ve verzi Greenline s motorem 1,2 TDI. Na startu 10. května v rakouském městě Reutte mu byla dotankována 45 litrová nádrž a vyrazil. Dorazil do dánské obce Bov, zde se otočil a směřoval zpět do místa startu. Převážnou část cesty se pohyboval po dálnici A7 přes Německo.
Další detaily o této ekonomické jízdě nebyly zveřejněny. Zajímavým údajem by byla především průměrná cestovní rychlost použité Fabie. Nad celou akcí dohlížela organizace International Police Motor Corporation, ta se postarala i o zaplombování nádrže. Připomeňme, že automobilka udává pro tento model evropskou normovanou spotřebu 3,4 litru na 100 km.
Fabia poháněná pětasedmdesátikoňovým dieselem využívá aerodynamických úprav, pneumatik s nižším valivým odporem, systém Start-Stop a rekuperaci brzdné energie.
zdroj: skoda-auto.cz
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?