Novým závodním kouskem Volkswagenu pro rally je Polo. Přímý konkurent Fabie se objeví ve třídě WRC. Naopak opustí Dakar. Píše o tom náš sesterský server RallyZone.cz.
Volkswagen se rozhodl opustit slavnou soutěž Paříž-Dakar, kde jeho speciály Touareg po několik let podávaly výborné výsledky.
Namísto toho ale poputují speciály Volkswagen Polo do královské soutěže "běžných" rally, do WRC. V této prestižní třídě začíná být husto, začíná v ní jezdit například Mini. Tuzemská Škoda Fabia bojuje v nižší třídě S2000.
Jen pro zajímavost, speciály WRC se musejí zakládat na sériových modelech. Pod kapotou mají přímovstřikové motory o objemu 1,6 litru s turbem, přičemž jejich výkon je nepřímo omezen restriktorem na sání, dosahuje tak asi 300 koní. Poháněna jsou všechna čtyři kola.
Aby bylo turbo stále v pohybu, je auto vybaveno vstřikem benzínu přímo do výfuku, čímž se tvořen dostatečný tlak pro turbínu. Vídáme to jako plameny šlehající z výfuku.
Snímky mohutně upravených speciálů, kterém to rozhodně sekne, zveřejnil server Rallyzone zde.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?