Novým závodním kouskem Volkswagenu pro rally je Polo. Přímý konkurent Fabie se objeví ve třídě WRC. Naopak opustí Dakar. Píše o tom náš sesterský server RallyZone.cz.
Volkswagen se rozhodl opustit slavnou soutěž Paříž-Dakar, kde jeho speciály Touareg po několik let podávaly výborné výsledky.
Namísto toho ale poputují speciály Volkswagen Polo do královské soutěže "běžných" rally, do WRC. V této prestižní třídě začíná být husto, začíná v ní jezdit například Mini. Tuzemská Škoda Fabia bojuje v nižší třídě S2000.
Jen pro zajímavost, speciály WRC se musejí zakládat na sériových modelech. Pod kapotou mají přímovstřikové motory o objemu 1,6 litru s turbem, přičemž jejich výkon je nepřímo omezen restriktorem na sání, dosahuje tak asi 300 koní. Poháněna jsou všechna čtyři kola.
Aby bylo turbo stále v pohybu, je auto vybaveno vstřikem benzínu přímo do výfuku, čímž se tvořen dostatečný tlak pro turbínu. Vídáme to jako plameny šlehající z výfuku.
Snímky mohutně upravených speciálů, kterém to rozhodně sekne, zveřejnil server Rallyzone zde.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.