Daň z převodu vozidla se rozšíří i na mnohem mladší vozy

Marek Litzman, 9. května 2011, 12:59 Google+

Ekologická daň se v současné době platí z převodu vozů, jejichž staří je větší než deset let.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Model T

Model T | foto: Ford

Sdílejte článek

Ekologická daň z převodu vozidla se v současné době platí za vozy, které splňují emisní standard Euro 2 a horší. Vzhledem ke značnému překryvu při zavádění nelze říct přesný rok, orientačně lze říci, že jde o vozy, které se vyrobily do roku 2000. Vozy splňující normu zaplatí při převodu ekologickou daň 3000, méně ekologická vozidla s normou Euro 1 zaplatí 5000 a vozidla, která nesplňují žádnou normu, zaplatí 10 tisíc korun.

Česká televize přišla se zjištěním, že stát hodlá během tří let rozšířit okruh zdaněných vozů i o novější modely splňující normu Euro 3, které byly vyráběny přibližně do roku 2005. Stupnice by se jen posunula o stupeň, tedy sazby by byly 3 tisíce za Euro 3, 5 tisíc za Euro 2 a 10 tisíc za cokoliv staršího.

Zdá se to být docela logický krok, doba pokročila, takže v roce 2014 by tak byla zdaňována stejně stará auta jako při zavedení původního zákona v roce 2008. Otázkou ale je, jestli tím stát nedělá cílům, které si vytyčil, totiž snížení počtu aut s vysokými emisemi a omlazení vozového parku, velkou medvědí službu.

Pokud někdo jezdí například ve Škodě 120 nebo ve Favoritu, asi jen těžko bude mít našetřeno na úplně nový vůz. Ekologická daň mu ale de facto zabrání postoupit alespoň o krůček výše, například na novější (ekologičtější a bezpečnější) Felicii.

Vytisknout

Diskuze: Daň z převodu vozidla se rozšíří i na mnohem mladší vozy

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

i40

Hyundai i40 sedan se ukáže v Barceloně (první skica)

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud