Poslanecká sněmovna schálila novelu zákona, díky níž nově zmizí značná část bodových postihů za menší přestupky, mimo jiné také za jízdu mírně nad rychlostní limit a za alkohol v krvi do 0,3 promile.
Poměrně velká novela zákona toho mění hodně, pojďme tedy novinky, které řidiče čekají, projít jednu po druhé.
Zimní pneumatiky budou v zimě povinné na všech silnicích a to za předpokladu, že se na pozemní komunikaci nachází souvislá vrstva sněhu, ledu či námrazy, popřípadě lze vzhledem k povětrnostním podmínkám tento stav očekávat. Hloubka dezénu nesmí být menší než 4 mm, u vozidel těžších než 3,5 tuny dokonce 6 mm.
Měření rychlostí nyní bude oprávněna provádět obecní policie i bez použití označení měřeného úseku. Místo k měření však musí určit státní policie.
Zabavení vozidla až na 48 hodin bude možné, pokud se účastní tajného závodu.
Povinnou technickou prohlídku bude moci nařídit policista, pokud se nachází do vzdálenosti osmi kilometrů.
Pro přechody pro cyklisty budou platit podobná ustanovení jako pro přechod pro pěší, nebude tedy možné na něm zastavit a stát (a 5 metrů před ním) a ani předjíždět. Přednost pro cyklisty však ani tento zákon nezavádí.
Finanční hranice pro přivolání policie k nehodě bude zrušena
Bodový systém doznal zásadních změn. Počet obodovaných přestupků se snížil ze 44 na 27. Postih za překročení rychlosti bude zmírněn a to tak, že překročení o 5 km/h ve městě a 10 km/h mimo město bude nově bez bodů, pouze s pokutou. Zmizí také bodový postih za alkohol v krvi a to až do 0,3 promile. Bodově trestáno nebude také, a to je docela zajímavé, neoprávněné použití modrých výstražných světel, zůstane jen pokuta.
Ze zákona jsou nově vyloučeny všechny jednobodové přestupky, například neoprávněné užití vyhrazeného jízdního pruhu nebo jízda po tramvajovém pásu. Naopak zpřísněn byl trest za nepřipoutání se, ze 2 na 3 body. Postih za neužití dětské autosedačky byl dokonce zdvojnásoben, na 4 body. Trest za požití alkoholu před jízdou byl také zpřísněn a to na maximálních možných 7 bodů a stejně se do nejvyšší kategorie dostal také poměrně častý, avšak jen málo postihovaný přestupek za předjíždění v místech, kde je to zákonem zakázáno.
Opačným směrem zamířil trest za telefonování, klesl ze tří na dva body.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?