Poslanecká sněmovna schálila novelu zákona, díky níž nově zmizí značná část bodových postihů za menší přestupky, mimo jiné také za jízdu mírně nad rychlostní limit a za alkohol v krvi do 0,3 promile.
Poměrně velká novela zákona toho mění hodně, pojďme tedy novinky, které řidiče čekají, projít jednu po druhé.
Zimní pneumatiky budou v zimě povinné na všech silnicích a to za předpokladu, že se na pozemní komunikaci nachází souvislá vrstva sněhu, ledu či námrazy, popřípadě lze vzhledem k povětrnostním podmínkám tento stav očekávat. Hloubka dezénu nesmí být menší než 4 mm, u vozidel těžších než 3,5 tuny dokonce 6 mm.
Měření rychlostí nyní bude oprávněna provádět obecní policie i bez použití označení měřeného úseku. Místo k měření však musí určit státní policie.
Zabavení vozidla až na 48 hodin bude možné, pokud se účastní tajného závodu.
Povinnou technickou prohlídku bude moci nařídit policista, pokud se nachází do vzdálenosti osmi kilometrů.
Pro přechody pro cyklisty budou platit podobná ustanovení jako pro přechod pro pěší, nebude tedy možné na něm zastavit a stát (a 5 metrů před ním) a ani předjíždět. Přednost pro cyklisty však ani tento zákon nezavádí.
Finanční hranice pro přivolání policie k nehodě bude zrušena
Bodový systém doznal zásadních změn. Počet obodovaných přestupků se snížil ze 44 na 27. Postih za překročení rychlosti bude zmírněn a to tak, že překročení o 5 km/h ve městě a 10 km/h mimo město bude nově bez bodů, pouze s pokutou. Zmizí také bodový postih za alkohol v krvi a to až do 0,3 promile. Bodově trestáno nebude také, a to je docela zajímavé, neoprávněné použití modrých výstražných světel, zůstane jen pokuta.
Ze zákona jsou nově vyloučeny všechny jednobodové přestupky, například neoprávněné užití vyhrazeného jízdního pruhu nebo jízda po tramvajovém pásu. Naopak zpřísněn byl trest za nepřipoutání se, ze 2 na 3 body. Postih za neužití dětské autosedačky byl dokonce zdvojnásoben, na 4 body. Trest za požití alkoholu před jízdou byl také zpřísněn a to na maximálních možných 7 bodů a stejně se do nejvyšší kategorie dostal také poměrně častý, avšak jen málo postihovaný přestupek za předjíždění v místech, kde je to zákonem zakázáno.
Opačným směrem zamířil trest za telefonování, klesl ze tří na dva body.
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.