Toyota potvrdila oficiální specifikace modelu FT-86, který vyvíjí spolu se Subaru.
Pod kapotou najdeme dvoulitrový, atmosféricky plněný motor. Výkon zatím značka tají, víme ale, že blok je dílem Subaru, Toyota dodala vyspělý systém vstřiků.
Výkon dále poputuje přes převodovku se šesti stupni. Ta bude mít možnost manuálního i automatického řazení. Manuál má nabízet velmi precizní dráhy převodovky, automat bude lákat řazením pádly pod volantem.
Výkon bude dále zasílán na zadní kola, za příplatek bude možné získat samosvorný diferenciál.
Design vozu jsme již viděli na různých studiích, na snímcích je poslední verze od Toyota, FT-86 II.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.