Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila novinky modelového roku 2012, u všech typů automobilů vylepšila jejich multimediální funkce. Informovala o tom v pondělí firma.
Mezi největší inovace modelových řad Fabia a Roomster patří zavedení ekologické verze Green tec pro motorizace 1,2 TSI/63 kW a 1,2 TSI/77 kW s manuální převodovkou. Pro modelovou řadu Fabia bude verze Green tec dostupná také pro tříválcový motor 1,2 12V HTP/51 kW. Green tec je označení pro modely vybavené technikou modelů GreenLine (start-stop systém, systém rekuperace brzdné energie, pneumatiky se sníženým valivým odporem) a dostupné v širší škále motorizací s kompletním seznamem mimořádných výbav. Výbavové verze Scout si budou moci zákazníci nechat vybavit LED denními svítilnami. Akční modely Family Grand budou v nabídce s interiérem Family v modrém provedení, který tak doplní dosavadní černé čalounění.
Nejviditelnější inovací modelu Yeti je dvojbarevný koncept, který je dostupný jako součást paketu Bicolour pro výbavové stupně Active, Ambition a Experience. Výběr barvy karoserie se od modelového roku 2012 rozšíří i na barvy zvláštního lakování. Praktické využití interiéru vylepší na přání dodávané opěradlo sedadla spolujezdce sklopné zcela vpřed spolu se sklopnými stolky na zadních stranách opěradel předních sedadel. Díky tomu bude možné přepravovat v interiéru delší předměty nebo případně využít sklopené opěradlo jako odkládací stolek. Nezávislé přídavné topení bude při objednání z výroby dodáváno automaticky s dálkovým ovládáním.
Současný limitovaný model Yeti Champion nahradí od modelového roku 2012 nový limitovaný model YetiFresh. K dispozici bude ve dvou variantách: Fresh I a Fresh II. Už v základní výbavě nabídne stříbrný střešní nosič, boční ochranné lišty s ozdobným chromovým proužkem, metalickou barvu Oranžovou Cayene popřípadě jinou barvu z nabídky metalických barev či barev zvláštního lakování, rádio s CD/MP3, SunSet a další prvky komfortní výbavy.
S modelovým rokem 2012 přibudou také v modelové řadě Octavia verze Green tec s benzinovým motorem 1,4 TSI/90 kW s manuální převodovkou, nebo s naftovým motorem 1,6 TDI CR DPF/77 kW s manuální převodovkou. Upravená specifikace modelu Octavia Combi GreenLine vychází pro modelový rok 2012 výhradně z výbavového stupně Ambiente a má kombinovanou hodnotu emisí CO2 107 g/km. K modelům RS je nově možné v rámci mimořádné výbavy objednat tažné zařízení. Nezávislé přídavné topení bude při objednání z výroby dodáváno automaticky s dálkovým ovládáním.
Inovací je i zavedení mimořádné výbavy "ventilace předních sedadel", kterou ocení majitelé vozů Superb zejména v letních měsících. Exteriér zušlechtí nové designy kol z lehké slitiny.
Napříč všemi modelovými řadami došlo k vylepšení funkcí rádií, navigačních systémů, multimediálního rozhraní MDI a příprav pro telefon GSM. Například navigační systémy Amundsen a Columbus budou nově dodávány včetně mapových podkladů nainstalovaných už z výroby. Navigační systém Amundsen může být na přání vybaven rovněž přijímačem DAB a handsfree modulem GSM II.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?