Nissan představil okruhovou verzi svého modelu Leaf. Speciál na tratě zatím nemá kde závodit a je otázkou, zda bychom to vůbec chtěli...
Okruhový speciál nemá s původním Nissanem Leaf mnoho společného, alespoň tedy na pohled. Jeho karoserie je úplně nová a z pětidveřového hatchbacku se stalo kupé. Nově je vyrobena z uhlíkových vláken.
Také pod karoserií nezůstal kámen na kameni. Zatímco Leaf je předokolka s motorem umístěným vepředu a bateriemi vzadu, u sportovního speciálu se nachází baterie i motor uprostřed a poháněna jsou zadní kola. Jde však o stejnou baterii a stejný motor.
To je ale asi největší vadou na kráse tohoto elektrosporťáku. V závodním režimu mu vydrží šťáva na 20 minut a maximální rychlost dosahuje směšných 150 km/h.
Tento vůz je zatím jenom showcar, není to reálný sporťák na konkrétní závody. Nissan však věří, že jednou okruhové soutěže elektrovozů vzniknou a proto chce být připraven. Tak třeba jednou...
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.