Nissan představil okruhovou verzi svého modelu Leaf. Speciál na tratě zatím nemá kde závodit a je otázkou, zda bychom to vůbec chtěli...
Okruhový speciál nemá s původním Nissanem Leaf mnoho společného, alespoň tedy na pohled. Jeho karoserie je úplně nová a z pětidveřového hatchbacku se stalo kupé. Nově je vyrobena z uhlíkových vláken.
Také pod karoserií nezůstal kámen na kameni. Zatímco Leaf je předokolka s motorem umístěným vepředu a bateriemi vzadu, u sportovního speciálu se nachází baterie i motor uprostřed a poháněna jsou zadní kola. Jde však o stejnou baterii a stejný motor.
To je ale asi největší vadou na kráse tohoto elektrosporťáku. V závodním režimu mu vydrží šťáva na 20 minut a maximální rychlost dosahuje směšných 150 km/h.
Tento vůz je zatím jenom showcar, není to reálný sporťák na konkrétní závody. Nissan však věří, že jednou okruhové soutěže elektrovozů vzniknou a proto chce být připraven. Tak třeba jednou...
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?