Nissan představil okruhovou verzi svého modelu Leaf. Speciál na tratě zatím nemá kde závodit a je otázkou, zda bychom to vůbec chtěli...
Okruhový speciál nemá s původním Nissanem Leaf mnoho společného, alespoň tedy na pohled. Jeho karoserie je úplně nová a z pětidveřového hatchbacku se stalo kupé. Nově je vyrobena z uhlíkových vláken.
Také pod karoserií nezůstal kámen na kameni. Zatímco Leaf je předokolka s motorem umístěným vepředu a bateriemi vzadu, u sportovního speciálu se nachází baterie i motor uprostřed a poháněna jsou zadní kola. Jde však o stejnou baterii a stejný motor.
To je ale asi největší vadou na kráse tohoto elektrosporťáku. V závodním režimu mu vydrží šťáva na 20 minut a maximální rychlost dosahuje směšných 150 km/h.
Tento vůz je zatím jenom showcar, není to reálný sporťák na konkrétní závody. Nissan však věří, že jednou okruhové soutěže elektrovozů vzniknou a proto chce být připraven. Tak třeba jednou...
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?