BMW společně s čínskou společností Brilliance vyvíjí hybrid do zásuvky odvozený z prodlouženého modelu 5. V Číně se ho dočkají už za dva roky.
BMW pro Čínu produkuje speciálně upravenou řadu 5 s prodlouženým rozvorem. Taková auta totiž mají tamní zákazníci rádi. Právě na její bázi vznikl ve společném podniku s automobilkou Brilliance koncept plug-in hybridu.
je-li to hybrid, najdeme pod jeho karoserií dva motory. Ten elektrický dává výkon 95 koní a je schopen vozem hýbat sám. Jeho baterie ho dokáží živit na trase dlouhé až 75 km. Poté již musí naskočit benzínový motor o výkonu 217 koní.
Jak naznačuje označení plug-in hybrid, baterii je možné nabíjet ze sítě, takže lze vždy vyjet z domu s plnou baterií.
Koncept není jen výstřelem do tmy, v sériové podobě bychom ho mohli vidět za dva roky. Bohužel, zdá se, že u nás možná nikoliv.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?