Jeden z posledních států, kde není alespoň na některých místech omezena rychlost, je Německo. Výhra Zelených však dost možná bude znamenat konec této výsady.
Jak jste možná zaznamenali ve zprávách, v německé spolkové zemi Bádensko-Württembersko po šedesáti letech přijde o vláda strana CDU. Byť volby vyhrála, koalici sestaví druhá strana Zelených a třetí sociální demokraté.
Zelená politika byla ostře namířena zejména proti jádru, což znamená poměrně značné ohrožení jaderných elektráren ležících na území země, ale méně se mluví i o snahách Zelených ukončit pro ně nesmyslnou neomezenou rychlost na dálnici.
V současné době neplatí žádné rychlostní omezení na asi 60 % dálnic ve spolkové zemi. Zelení by rádi rychlost všude snížili na 120 km/h. Zaklínadlo je jediné, jsou to emise.
Doprava musí podle Zelených posloužit při snižování emisí co možná nejvíce, proto můžeme v této zemi očekávat také dotace na úsporná auta vyvážená dodatečným zdaněním aut méně úsporných.
V případě, že by se omezení rozšířilo po celém Německu, zůstal by pravděpodobně již je jeden evropský stát bez omezení rychlosti. Je jím liberální ostrůvek Man u britského pobřeží. Zde není rychlost omezena ani na okreskách, díky čemuž zde testují svá auta snad všechny britské časopisy.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.