Ke 150. výročí sjednocení Itálie připravil Fiat limitovanou edici modelu Punto Evo.
Itálie tento rok slaví 150. výročí sjednocení a výrobci všeho možného tak vymýšlejí různé limitované edice svých výrobků aby si zvýšily tržby. Stranou nezůstal ani domácí výrobce automobilů Fiat a připravil tak speciální edici Punto Evo 150°.
Rozdíly oproti běžné verzi jsou například v použití voštinové mřížky chladiče, dvoubarevný litých kolech nebo speciálním modrém laku nazvaném Azzuro Italia. Znaky s logem 150° jsou na B sloupcích, mají kulatý tvar a obsahují italskou vlajku. V předním nárazníku pak dostanete dvojici mlhových světel. V interiéru se tolik změn neodehrálo. V základní výbavě dostanete klimatizaci a rádio s CD přehrávačem a schopností přehrávat MP3 soubory.
V nabídce budou 3 motory splňující normu Euro 5. Dva z nich jsou benzínové, konkrétně jde o čtyřválce s objemy 1,2 a 1,4 litru s výkony 69 a 77 koní. Nafťák Multijet II má objem 1,3 litru a výkon 75 koní. Start/Stop systém je standartem u všech těchto motorů. K benzínové "jedna-čtyřce" také můžete zvolit tovární úpravu pro provoz na LPG. Stejně jako v sériovém provedení Punta Evo je v základní výbavě několik elektronických systémů, jmenovitě ABS, EBD a ESP. O vaši bezpečnost se také postará sedm airbagů.
Za verzi s motorem 1,2 litru zaplatíte v Itálii 9 900 €. Tato limitovaná edice jde do výroby někdy v průběhu dubna. Fiat také na všechny vozy vyrobené od dubna do června přidá logo této limitované edice se znaky 150°.
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?