Ke 150. výročí sjednocení Itálie připravil Fiat limitovanou edici modelu Punto Evo.
Itálie tento rok slaví 150. výročí sjednocení a výrobci všeho možného tak vymýšlejí různé limitované edice svých výrobků aby si zvýšily tržby. Stranou nezůstal ani domácí výrobce automobilů Fiat a připravil tak speciální edici Punto Evo 150°.
Rozdíly oproti běžné verzi jsou například v použití voštinové mřížky chladiče, dvoubarevný litých kolech nebo speciálním modrém laku nazvaném Azzuro Italia. Znaky s logem 150° jsou na B sloupcích, mají kulatý tvar a obsahují italskou vlajku. V předním nárazníku pak dostanete dvojici mlhových světel. V interiéru se tolik změn neodehrálo. V základní výbavě dostanete klimatizaci a rádio s CD přehrávačem a schopností přehrávat MP3 soubory.
V nabídce budou 3 motory splňující normu Euro 5. Dva z nich jsou benzínové, konkrétně jde o čtyřválce s objemy 1,2 a 1,4 litru s výkony 69 a 77 koní. Nafťák Multijet II má objem 1,3 litru a výkon 75 koní. Start/Stop systém je standartem u všech těchto motorů. K benzínové "jedna-čtyřce" také můžete zvolit tovární úpravu pro provoz na LPG. Stejně jako v sériovém provedení Punta Evo je v základní výbavě několik elektronických systémů, jmenovitě ABS, EBD a ESP. O vaši bezpečnost se také postará sedm airbagů.
Za verzi s motorem 1,2 litru zaplatíte v Itálii 9 900 €. Tato limitovaná edice jde do výroby někdy v průběhu dubna. Fiat také na všechny vozy vyrobené od dubna do června přidá logo této limitované edice se znaky 150°.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.