Škodě se v roce 2010 dařilo. Její zisk poskočil oproti krizovému roku 2009 na dvojnásobek, 11 miliard korun. Prodala tři čtvrtě milionu vozů.
Škodovce se v roce 2010 dařilo a to zejména u prodejů superbů, jejichž prodeje vzrostly na dvojnásobek (52 vs. 106 tisíc vozů) a u Octavií. Těch se prodalo 357 tisíc, což je o 60 tisíc více než loni. Naopak se propadly prodeje Fabií, o 25 tisíc na 235 tisíc vozů, a Roomsterů, těch se prodalo pouhých 20 tisíc, což je polovina roku 2009. Prodalo se také 53 tisíc vozů Yeti, což je více než dvojnásobek, ale je třeba vážit, že jejich výroba v roce 2009 teprve začínala.
Škoda loni vydělala 11,31 miliard korun z tržeb o výši 220 miliard korun. Škoda prodala 763 tisíc vozů, přičemž všechny tyto hodnoty jsou lepší než v roce 2009, zisk vystoupil z hodnoty 5,9 miliardy korun téměř na dvojnásobek, počet vozů stoupl z 684 tisíc.
Zisk automobilky je nižší než u Volkswagenu a Audi, oproti tomu Seat je ve ztrátě, stejně jako Bentley.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?