Škodě se v roce 2010 dařilo. Její zisk poskočil oproti krizovému roku 2009 na dvojnásobek, 11 miliard korun. Prodala tři čtvrtě milionu vozů.
Škodovce se v roce 2010 dařilo a to zejména u prodejů superbů, jejichž prodeje vzrostly na dvojnásobek (52 vs. 106 tisíc vozů) a u Octavií. Těch se prodalo 357 tisíc, což je o 60 tisíc více než loni. Naopak se propadly prodeje Fabií, o 25 tisíc na 235 tisíc vozů, a Roomsterů, těch se prodalo pouhých 20 tisíc, což je polovina roku 2009. Prodalo se také 53 tisíc vozů Yeti, což je více než dvojnásobek, ale je třeba vážit, že jejich výroba v roce 2009 teprve začínala.
Škoda loni vydělala 11,31 miliard korun z tržeb o výši 220 miliard korun. Škoda prodala 763 tisíc vozů, přičemž všechny tyto hodnoty jsou lepší než v roce 2009, zisk vystoupil z hodnoty 5,9 miliardy korun téměř na dvojnásobek, počet vozů stoupl z 684 tisíc.
Zisk automobilky je nižší než u Volkswagenu a Audi, oproti tomu Seat je ve ztrátě, stejně jako Bentley.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.