Mazda je nucena svolat do servisů 52 tisíc modelů 6 a to kvůli mimořádně kurióznímu problému, jeho palivové nádrže si totiž oblíbili neoblíbení spoluobyvatelé této planety, pavouci.
Je opravdu s podivem, jaké náhody mohou hrát roli v některých nehodách. Mazda zjistila, že asi v několika desítkách případů praskly Mazdám 6 palivové nádrže. Tato nepříliš obvyklá závada proto byla zkoumána a byl určen i viník - šlo o pavouky.
Palivové vedení Mazdy totiž skýtá až překvapivě dobrý úkryt pro tyto osminohé přátele, kteří si začali tkát sítě přímo na vyrovnávacím systému nádrže. Nemohlo se tak stát nic jiného, než že se systém zacpal a nebohý pavouk způsobil protržení nádrže. Čerpadlo totiž nepřestalo odčerpávat palivo z nádrže, ale tlak uvnitř nebyl nijak kompenzován, vznikl tak podtlak, na který není nádrž stavěna.
Arachnofobická svolávačka překontroluje stav palivových nádrží a vymění ventil za jiný, pavoukům odolný.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.