Mazda je nucena svolat do servisů 52 tisíc modelů 6 a to kvůli mimořádně kurióznímu problému, jeho palivové nádrže si totiž oblíbili neoblíbení spoluobyvatelé této planety, pavouci.
Je opravdu s podivem, jaké náhody mohou hrát roli v některých nehodách. Mazda zjistila, že asi v několika desítkách případů praskly Mazdám 6 palivové nádrže. Tato nepříliš obvyklá závada proto byla zkoumána a byl určen i viník - šlo o pavouky.
Palivové vedení Mazdy totiž skýtá až překvapivě dobrý úkryt pro tyto osminohé přátele, kteří si začali tkát sítě přímo na vyrovnávacím systému nádrže. Nemohlo se tak stát nic jiného, než že se systém zacpal a nebohý pavouk způsobil protržení nádrže. Čerpadlo totiž nepřestalo odčerpávat palivo z nádrže, ale tlak uvnitř nebyl nijak kompenzován, vznikl tak podtlak, na který není nádrž stavěna.
Arachnofobická svolávačka překontroluje stav palivových nádrží a vymění ventil za jiný, pavoukům odolný.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?