Mazda je nucena svolat do servisů 52 tisíc modelů 6 a to kvůli mimořádně kurióznímu problému, jeho palivové nádrže si totiž oblíbili neoblíbení spoluobyvatelé této planety, pavouci.
Je opravdu s podivem, jaké náhody mohou hrát roli v některých nehodách. Mazda zjistila, že asi v několika desítkách případů praskly Mazdám 6 palivové nádrže. Tato nepříliš obvyklá závada proto byla zkoumána a byl určen i viník - šlo o pavouky.
Palivové vedení Mazdy totiž skýtá až překvapivě dobrý úkryt pro tyto osminohé přátele, kteří si začali tkát sítě přímo na vyrovnávacím systému nádrže. Nemohlo se tak stát nic jiného, než že se systém zacpal a nebohý pavouk způsobil protržení nádrže. Čerpadlo totiž nepřestalo odčerpávat palivo z nádrže, ale tlak uvnitř nebyl nijak kompenzován, vznikl tak podtlak, na který není nádrž stavěna.
Arachnofobická svolávačka překontroluje stav palivových nádrží a vymění ventil za jiný, pavoukům odolný.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?