VIDEO: Range Rover Sport se stal základem pro první hybrid v historii značky Land Rover. Model range_e spojuje dieselový motor s elektrickým.
Land Rover použil standardní dieselový šestiválec o objemu tři litry a o výkonu 245 koní, ke kterému přidal elektromotor. Finální výkon je 339 koní a spotřeba by se měla dostat na, vzhledem k rozměrům tohoto mastodonta, neuvěřitelnou hodnotu 3,36 litru. Napomáhá i osmistupňová převodovka ZF.
Range Rover je takzvaným plug-in hybridem, tedy vozem, jehož baterii je možné před jízdou dobít ze sítě. Z klasické 230V zásuvky se nabije baterie za 4 hodiny a potom je schopna sama jet až trasu dlouhou 32 km. Akční rádius vozu je výborných 1100 kilometrů.
Pokud už kontrolujete stav konta, máte možnost ještě spořit, protože takto konstruovaný Range Rover se na trhu neukáže dříve než v roce 2013. To by měla přicházet výroba nových generací vozů Range Rover. Program vývoje hybridních modelů probíhá za podpory britské vlády.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?