VIDEO: Range Rover Sport se stal základem pro první hybrid v historii značky Land Rover. Model range_e spojuje dieselový motor s elektrickým.
Land Rover použil standardní dieselový šestiválec o objemu tři litry a o výkonu 245 koní, ke kterému přidal elektromotor. Finální výkon je 339 koní a spotřeba by se měla dostat na, vzhledem k rozměrům tohoto mastodonta, neuvěřitelnou hodnotu 3,36 litru. Napomáhá i osmistupňová převodovka ZF.
Range Rover je takzvaným plug-in hybridem, tedy vozem, jehož baterii je možné před jízdou dobít ze sítě. Z klasické 230V zásuvky se nabije baterie za 4 hodiny a potom je schopna sama jet až trasu dlouhou 32 km. Akční rádius vozu je výborných 1100 kilometrů.
Pokud už kontrolujete stav konta, máte možnost ještě spořit, protože takto konstruovaný Range Rover se na trhu neukáže dříve než v roce 2013. To by měla přicházet výroba nových generací vozů Range Rover. Program vývoje hybridních modelů probíhá za podpory britské vlády.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?