Smart hodlá v Ženevě představit vzhled svých budoucích modelů. Učiní tak prostřednictvím studie ForSpeed. Základní designové linky ukazují velká a kulatá světa, která činí celý vůz roztomilejší.
Nedá se čekat, že by Smart po třech letech výroby chtěl nahradit svůj základní model, mikrovůz Smart. Spíše se bude chystat facelift, který asi můžeme v základních liniích spatřit už na tomto konceptu.
Mimo to by ale Smart rád pronikl i do jiných tříd, které musel pod tlakem ekonomických problémů před několika lety opustit. Vyráběl sportovní Roadster, klasický hatchback ForFour a připravoval i malé SUV ForMore. To se výroby vůbec nedočkalo. Smart by byl rád, kdyby vyšel alespoň druhý pokus, ten se pravděpodobně odehraje s naznačenými designovými linkami.
Koncept sám ukazuje také elektrické ústrojí. Auto určitě není tak rychlé, jak by naznačovalo jméno, na 60 km/h sice zrychlí za použitelný čas 5,5 sekundy, ale do vyšší rychlosti než 120 km/h ho nedokopete. Elektromotor má výkon 41 koní, přičemž stiskem tlačítka na přístrojové desce je možné jeho výkon krátkodobě navýšit o 7 koní. Dojezd je vypočítán na 135 km, přičemž 75 % z kapacity baterie je možné nabít za 45 minut.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?