Smart hodlá v Ženevě představit vzhled svých budoucích modelů. Učiní tak prostřednictvím studie ForSpeed. Základní designové linky ukazují velká a kulatá světa, která činí celý vůz roztomilejší.
Nedá se čekat, že by Smart po třech letech výroby chtěl nahradit svůj základní model, mikrovůz Smart. Spíše se bude chystat facelift, který asi můžeme v základních liniích spatřit už na tomto konceptu.
Mimo to by ale Smart rád pronikl i do jiných tříd, které musel pod tlakem ekonomických problémů před několika lety opustit. Vyráběl sportovní Roadster, klasický hatchback ForFour a připravoval i malé SUV ForMore. To se výroby vůbec nedočkalo. Smart by byl rád, kdyby vyšel alespoň druhý pokus, ten se pravděpodobně odehraje s naznačenými designovými linkami.
Koncept sám ukazuje také elektrické ústrojí. Auto určitě není tak rychlé, jak by naznačovalo jméno, na 60 km/h sice zrychlí za použitelný čas 5,5 sekundy, ale do vyšší rychlosti než 120 km/h ho nedokopete. Elektromotor má výkon 41 koní, přičemž stiskem tlačítka na přístrojové desce je možné jeho výkon krátkodobě navýšit o 7 koní. Dojezd je vypočítán na 135 km, přičemž 75 % z kapacity baterie je možné nabít za 45 minut.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.