Toyota Land Cruiser již po šest desetiletí zdolává nejdrsnější a nejnáročnější podmínky po celém světě. Model, který si vydobyl postavení celosvětové ikony, je nejprodávanějším vozem s pohonem všech čtyř kol na naší planetě. Dárkem k 60. výročí existence této terénní ikony je opět výkonnější a přitom úspornější vznětový motor 3,0l D-4D, splňující nově emisní normu Euro 5. Nově jsou také tyto vozy opatřeny speciálním symbolickým znakem „60th Anniversary“.
Land Cruiser nabízí jedinečné spojení vynikajících terénních schopností, potěšení z jízdy na zpevněných cestách a nejvyšších standardů v otázkách kvality a pohodlí. Model si doposud pořídilo přes 5 milionů zákazníků z více než 170 zemí.Nejnovější generace modelu Land Cruiser, uvedená na trh koncem roku 2009, zaznamenala na evropských trzích během prvních tří čtvrtletí roku 2010 prodeje přesahující 22 tisíc vozů.Nový Land Cruiser nabízí výtečné jízdní výkony a vysokou kultivovanost i na nejnáročnějších tratích v těch nejtěžších terénech celého světa.Dosahuje toho spojením tří základních charakteristik:- První charakteristikou je již pověstná kvalita, trvanlivost a spolehlivost – model staví na dlouhodobé historii prověřených vlastností a vysoké úrovni bezpečnosti.- Druhou charakteristikou je bezkonkurenční vyváženost mezi jízdními výkony v terénu a mimo něj – spojení odolných motorů s pokrokovými technologiemi zavěšení kol a propracovaných systémů napomáhajících při řízení.- Třetí charakteristikou je praktický interiér – tedy funkční a zároveň luxusní prostředí nabízející výtečnou úroveň pohodlí pro všechny cestující.Land Cruiser 150 vybavený motorem 3,0 l D-4D s filtrem pevných částic (DPF) nyní splňuje emisní normu Euro 5.Výhodou motoru D-4D je zlepšení několika parametrů, včetně tiššího běhu a nárůstu výkonu o 17 k na výsledných 190 k, při současném snížení spotřeby paliva o 0,3 l na 8,2 l/100 km a poklesu hladiny emisí CO2 na 213 g/km.Ke zvýšení výkonu, zlepšení spotřeby paliva a snížení emisí přispěla tato opatření:Použití piezoelektrických vstřikovacích trysek s maximálním vstřikovacím tlakem 200 MPa se odrazilo ve vyšším výkonu, nižší spotřebě paliva i hladině emisí. Instalace keramických žhavicích svíček s variabilní regulací teploty napomohla k lepšímu spouštění motoru za nízkých teplot a snížení emisí.Nízký kompresní poměr (15:1) společně s optimalizací spalovací komory přispěl ke snížení spotřeby paliva i emisí, stejně tak jako hlučnosti motoru. K ještě tiššímu běhu motoru napomohla instalace krytu motoru a řemenice klikového hřídele.Používá se olejové čerpadlo s proměnným tlakem, olej s nízkou viskozitou a kvalitnější olejové těsnění. To se odrazilo ve snížení třecích sil motoru, a tedy i v lepší spotřebě paliva.Modifikace výfukové soustavy zahrnují dvojité sběrné výfukové potrubí z nerezové oceli s nízkou tepelnou kapacitou a vynikající tepelnou izolací, aby katalyzátor mohl dosáhnout optimální provozní teploty co nejdříve po spuštění motoru, a tedy opět snížit produkované emise.Mezi další klíčová vylepšení přispívající ke snížení hladiny emisí patří vysoce účinný mezichladič stlačeného vzduchu, který rovněž zvyšuje výkon motoru, větší chladič systému recirkulace výfukových plynů (EGR) vybavený třístupňovým obtokovým ventilem, nebo vstřikovací ventil ve výfukové soustavě osazený za turbodmychadlem.Zdroj: Toyota
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?