Toyota Land Cruiser již po šest desetiletí zdolává nejdrsnější a nejnáročnější podmínky po celém světě. Model, který si vydobyl postavení celosvětové ikony, je nejprodávanějším vozem s pohonem všech čtyř kol na naší planetě. Dárkem k 60. výročí existence této terénní ikony je opět výkonnější a přitom úspornější vznětový motor 3,0l D-4D, splňující nově emisní normu Euro 5. Nově jsou také tyto vozy opatřeny speciálním symbolickým znakem „60th Anniversary“.
Land Cruiser nabízí jedinečné spojení vynikajících terénních schopností, potěšení z jízdy na zpevněných cestách a nejvyšších standardů v otázkách kvality a pohodlí. Model si doposud pořídilo přes 5 milionů zákazníků z více než 170 zemí.Nejnovější generace modelu Land Cruiser, uvedená na trh koncem roku 2009, zaznamenala na evropských trzích během prvních tří čtvrtletí roku 2010 prodeje přesahující 22 tisíc vozů.Nový Land Cruiser nabízí výtečné jízdní výkony a vysokou kultivovanost i na nejnáročnějších tratích v těch nejtěžších terénech celého světa.Dosahuje toho spojením tří základních charakteristik:- První charakteristikou je již pověstná kvalita, trvanlivost a spolehlivost – model staví na dlouhodobé historii prověřených vlastností a vysoké úrovni bezpečnosti.- Druhou charakteristikou je bezkonkurenční vyváženost mezi jízdními výkony v terénu a mimo něj – spojení odolných motorů s pokrokovými technologiemi zavěšení kol a propracovaných systémů napomáhajících při řízení.- Třetí charakteristikou je praktický interiér – tedy funkční a zároveň luxusní prostředí nabízející výtečnou úroveň pohodlí pro všechny cestující.Land Cruiser 150 vybavený motorem 3,0 l D-4D s filtrem pevných částic (DPF) nyní splňuje emisní normu Euro 5.Výhodou motoru D-4D je zlepšení několika parametrů, včetně tiššího běhu a nárůstu výkonu o 17 k na výsledných 190 k, při současném snížení spotřeby paliva o 0,3 l na 8,2 l/100 km a poklesu hladiny emisí CO2 na 213 g/km.Ke zvýšení výkonu, zlepšení spotřeby paliva a snížení emisí přispěla tato opatření:Použití piezoelektrických vstřikovacích trysek s maximálním vstřikovacím tlakem 200 MPa se odrazilo ve vyšším výkonu, nižší spotřebě paliva i hladině emisí. Instalace keramických žhavicích svíček s variabilní regulací teploty napomohla k lepšímu spouštění motoru za nízkých teplot a snížení emisí.Nízký kompresní poměr (15:1) společně s optimalizací spalovací komory přispěl ke snížení spotřeby paliva i emisí, stejně tak jako hlučnosti motoru. K ještě tiššímu běhu motoru napomohla instalace krytu motoru a řemenice klikového hřídele.Používá se olejové čerpadlo s proměnným tlakem, olej s nízkou viskozitou a kvalitnější olejové těsnění. To se odrazilo ve snížení třecích sil motoru, a tedy i v lepší spotřebě paliva.Modifikace výfukové soustavy zahrnují dvojité sběrné výfukové potrubí z nerezové oceli s nízkou tepelnou kapacitou a vynikající tepelnou izolací, aby katalyzátor mohl dosáhnout optimální provozní teploty co nejdříve po spuštění motoru, a tedy opět snížit produkované emise.Mezi další klíčová vylepšení přispívající ke snížení hladiny emisí patří vysoce účinný mezichladič stlačeného vzduchu, který rovněž zvyšuje výkon motoru, větší chladič systému recirkulace výfukových plynů (EGR) vybavený třístupňovým obtokovým ventilem, nebo vstřikovací ventil ve výfukové soustavě osazený za turbodmychadlem.Zdroj: Toyota
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.