Toyota Land Cruiser slaví 60 let. A splňuje normu Euro 5

RiP, 20. února 2011, 01:47 Google+

Toyota Land Cruiser již po šest desetiletí zdolává nejdrsnější a nejnáročnější podmínky po celém světě. Model, který si vydobyl postavení celosvětové ikony, je nejprodávanějším vozem s pohonem všech čtyř kol na naší planetě. Dárkem k 60. výročí existence této terénní ikony je opět výkonnější a přitom úspornější vznětový motor 3,0l D-4D, splňující nově emisní normu Euro 5. Nově jsou také tyto vozy opatřeny speciálním symbolickým znakem „60th Anniversary“.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Land Cruiser

Land Cruiser | foto: Toyota

Sdílejte článek

Land Cruiser nabízí jedinečné spojení vynikajících terénních schopností, potěšení z jízdy na zpevněných cestách a nejvyšších standardů v otázkách kvality a pohodlí. Model si doposud pořídilo přes 5 milionů zákazníků z více než 170 zemí.

Nejnovější generace modelu Land Cruiser, uvedená na trh koncem roku 2009, zaznamenala na evropských trzích během prvních tří čtvrtletí roku 2010 prodeje přesahující 22 tisíc vozů.

Nový Land Cruiser nabízí výtečné jízdní výkony a vysokou kultivovanost i na nejnáročnějších tratích v těch nejtěžších terénech celého světa.

Dosahuje toho spojením tří základních charakteristik:

- První charakteristikou je již pověstná kvalita, trvanlivost a spolehlivost – model staví na dlouhodobé historii prověřených vlastností a vysoké úrovni bezpečnosti.

- Druhou charakteristikou je bezkonkurenční vyváženost mezi jízdními výkony v terénu a mimo něj – spojení odolných motorů s pokrokovými technologiemi zavěšení kol a propracovaných systémů napomáhajících při řízení.

- Třetí charakteristikou je praktický interiér – tedy funkční a zároveň luxusní prostředí nabízející výtečnou úroveň pohodlí pro všechny cestující.

Land Cruiser 150 vybavený motorem 3,0 l D-4D s filtrem pevných částic (DPF) nyní splňuje emisní normu Euro 5.


Výhodou motoru D-4D je zlepšení několika parametrů, včetně tiššího běhu a nárůstu výkonu o 17 k na výsledných 190 k, při současném snížení spotřeby paliva o 0,3 l na 8,2 l/100 km a poklesu hladiny emisí CO2 na 213 g/km.

Ke zvýšení výkonu, zlepšení spotřeby paliva a snížení emisí přispěla tato opatření:
Použití piezoelektrických vstřikovacích trysek s maximálním vstřikovacím tlakem 200 MPa se odrazilo ve vyšším výkonu, nižší spotřebě paliva i hladině emisí. Instalace keramických žhavicích svíček s variabilní regulací teploty napomohla k lepšímu spouštění motoru za nízkých teplot a snížení emisí.

Nízký kompresní poměr (15:1) společně s optimalizací spalovací komory přispěl ke snížení spotřeby paliva i emisí, stejně tak jako hlučnosti motoru. K ještě tiššímu běhu motoru napomohla instalace krytu motoru a řemenice klikového hřídele.

Používá se olejové čerpadlo s proměnným tlakem, olej s nízkou viskozitou a kvalitnější olejové těsnění. To se odrazilo ve snížení třecích sil motoru, a tedy i v lepší spotřebě paliva.

Modifikace výfukové soustavy zahrnují dvojité sběrné výfukové potrubí z nerezové oceli s nízkou tepelnou kapacitou a vynikající tepelnou izolací, aby katalyzátor mohl dosáhnout optimální provozní teploty co nejdříve po spuštění motoru, a tedy opět snížit produkované emise.

Mezi další klíčová vylepšení přispívající ke snížení hladiny emisí patří vysoce účinný mezichladič stlačeného vzduchu, který rovněž zvyšuje výkon motoru, větší chladič systému recirkulace výfukových plynů (EGR) vybavený třístupňovým obtokovým ventilem, nebo vstřikovací ventil ve výfukové soustavě osazený za turbodmychadlem.

Zdroj: Toyota

Vytisknout

Diskuze: Toyota Land Cruiser slaví 60 let. A splňuje normu Euro 5

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Národní technické muzeum

FOTOREPORTÁŽ: Národní technické muzeum otevřelo veřejnosti

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud