Volkswagen přiveze do Ženevy facelift svého SUV Tiguan. Po prvních fotkách přinášíme kompletní informace o změnách.
Volkswagen Tiguan se prodává už od roku 2007, takže na facelift má nejvyšší čas. Dostane novou korporátní tvář Volkswagenu. Tvář je inspirována logicky větším bratrem, modelem Touareg. Stejně jak dosud budou k dispozici dvě verze, silniční a terénní s lepšími nájezdovými úhly, konkrétně rozdíl mezi předním nájezdovým úhlem je 18 vs. 28 stupňů. "Terénní" verze je na fotografiích modrá, silniční stříbrná.
Volkswagen nebude hýbat s motory, zde budou změny jen minimální, nicméně rozšíří se výběr úsporných technologií BlueMotion. Benzínové motory tak budou mít rozptyl výkonů 122 - 210 koní z různě naladěných motorů 1,4 TSI a 2,0 TSI, diesely nabídnou 110 - 170 koní a to vždy z objemu 2,0.
Největšími změnami tak projde výbava. Bude totiž nově možné připlatit si za zajímavé prvky jako hlídání jízdy v jízdním pruhu, Lane Assist, elektronickou simulaci samosvorného diferenciálu XDS, detektor únavy řidiče nebo automatické řízení světel.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?