Audi ukázalo svůj obrněný tank. Ten ne tak úplně tank, poměrně sexy vozidlo. Ale přitom s vlastnostmi tanku. Audi A8 L Security je tu pro ty, co se bojí.
Kupujícími speciálních edicí obrněných vozů jsou vládní představitelé, velcí podnikatelé, kteří mají strach o svůj život, delegace v nepříliš bezpečných oblastech světa a další. Právě těm nabízí Audi, podobně jaké ostatní značky, obrněnou limuzínu.
Navenek je obrněná verze téměř k nerozeznání od standardní A8. Je to účelem, auto se má zkrátka ztratit mezi okolním provozem. Prozradí ho snad jen několik centimetrů tlustá pancéřová skla a velké obložení kolem nich.
Neprůstřelná samozřejmě nejsou jen skla, ale také karoserie, která je obvykle obložena pláty kevlaru. Přesnou specifikaci se samozřejmě nedozvíme, nakonec, samotná výroba probíhá v utajení, nic se nesmí fotit, zapovězeny jsou i mobilní telefony.
Pod kapotou je šestilitrový dvanáctiválec, jehož 500 koní se s rozjetím vozu s několika sty kilogramy pancéřovány pořádně nadře. Zrychlení z klidu na stovku proběhne za 7 sekund.
Díky svému brnění by měla limuzína obstát útoku růzlišných pušek a menších výbušnin jako granátů a min. Lepší je to ale nezkoušet...
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.