Jak úsporný může být luxusní a sportovní hatchback? Panamera dokazuje, že poměrně hodně. Spotřeba může klesnout až na 6,8 litru.
Porsche Panamera dostala stejnou hybridní výbavu jako její obtloustlejší sourozenec, Porsche Cayenne. Oba vozy dostanou pod kapotu třílitrový šestiválec o výkonu 333 koní. Těm vypomůže 46koňový elektromotor, který dopomůže i k poměrně nízké spotřebě.
Standardní Panamera S Hybrid dosáhne spotřeby velmi pěkných 7,1 litru. Na vůz se třílitrovým motorem dobrá hodnota. Pokud ale zákazník zvolí kombinaci s extrémně šetřivými pneumatikami, může spotřeba spadnout na 6,8 litru. Zde ovšem nastává kardinální otázka, nezničí pneumatiky se sníženým odporem také jízdní vlastnosti svalnaté limuzíny?
Panamera umí vypínat spalovací motor a to až do dálničních rychlostí. Elektromotor potom slouží i jako startér. Je zabudován uvnitř osmistupňové převodovky, přičemž dokáže po určitou dobu pohánět automobil samostatně.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?