Jak úsporný může být luxusní a sportovní hatchback? Panamera dokazuje, že poměrně hodně. Spotřeba může klesnout až na 6,8 litru.
Porsche Panamera dostala stejnou hybridní výbavu jako její obtloustlejší sourozenec, Porsche Cayenne. Oba vozy dostanou pod kapotu třílitrový šestiválec o výkonu 333 koní. Těm vypomůže 46koňový elektromotor, který dopomůže i k poměrně nízké spotřebě.
Standardní Panamera S Hybrid dosáhne spotřeby velmi pěkných 7,1 litru. Na vůz se třílitrovým motorem dobrá hodnota. Pokud ale zákazník zvolí kombinaci s extrémně šetřivými pneumatikami, může spotřeba spadnout na 6,8 litru. Zde ovšem nastává kardinální otázka, nezničí pneumatiky se sníženým odporem také jízdní vlastnosti svalnaté limuzíny?
Panamera umí vypínat spalovací motor a to až do dálničních rychlostí. Elektromotor potom slouží i jako startér. Je zabudován uvnitř osmistupňové převodovky, přičemž dokáže po určitou dobu pohánět automobil samostatně.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?