Jak úsporný může být luxusní a sportovní hatchback? Panamera dokazuje, že poměrně hodně. Spotřeba může klesnout až na 6,8 litru.
Porsche Panamera dostala stejnou hybridní výbavu jako její obtloustlejší sourozenec, Porsche Cayenne. Oba vozy dostanou pod kapotu třílitrový šestiválec o výkonu 333 koní. Těm vypomůže 46koňový elektromotor, který dopomůže i k poměrně nízké spotřebě.
Standardní Panamera S Hybrid dosáhne spotřeby velmi pěkných 7,1 litru. Na vůz se třílitrovým motorem dobrá hodnota. Pokud ale zákazník zvolí kombinaci s extrémně šetřivými pneumatikami, může spotřeba spadnout na 6,8 litru. Zde ovšem nastává kardinální otázka, nezničí pneumatiky se sníženým odporem také jízdní vlastnosti svalnaté limuzíny?
Panamera umí vypínat spalovací motor a to až do dálničních rychlostí. Elektromotor potom slouží i jako startér. Je zabudován uvnitř osmistupňové převodovky, přičemž dokáže po určitou dobu pohánět automobil samostatně.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?