V Mnichově si připravili pro své zákazníky lahůdku, kit pro zvýšení výkonu dvoulitrových dieselů. Týká se to spousty modelů typových řad 1, 3 a 5 a dalších.
Oficiální premiéry se Performance Kit dočká v březnu v Ženevě. Půjde o poměrně ojedinělý čin, kdy sama automobilka nabídne klientům tovární "tuning" v rámci příplatku. Bude k mání pro všechny verze značené 20d, jak s pohonem zadních tak všech kol. Momentálně BMW nabízí ve svých vozech dvě výkonové varianty čtyřválcového naftového dvoulitru - 177 a 184 koní. Kit bude nabízen pro obě výkonostní verze.
U slabší verze se zvedne výkon na 197 koní (+20) a krouťák na 390 N.m (+40), silnější varianta dosáhne 200 koní (+16) a kroutící moment poskočí na 420 N.m (+40). To jsou docela zajímavá čísla.
Zlepšení parametrů bylo dosaženo úpravou řídící elektroniky a použitím většího mezichladiče. Nemáme k dispozici výkonostní parametry vozů po upgradech kitem, automobilka pouze uvedla že zrychlení z 80 na 120 km/h na pátý převodový stupeň zvládne oproti sériové variantě o celou vteřinu rychleji.
Jako bonus navíc bude možné s kitem objednat i sportovní tlumič výfuku s dvojitou koncovkou průměru 74 mm.
zdroj: carscoop.blogspot.com
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.