Společnost Pražská energetika se rozhodla vybudovat po Praze síť elektrických stanic, kde bude možné dobít si svůj elektromobil. První tři jsou již v provozu.
Přestože elektromobily jsou v našich podmínkách zatím opravdu v plenkách, infrastruktura pomalu vzniká. Společnost Pražská energetika se rozhodla vybudovat prvních dvacet dobíjecích míst v Praze.
Dvě stanice se nacházejí v obchodních centrech, jedná se o Chodov a Černý Most. Třetí stanice se nachází u centra energetického poradenství PRE v centru města. Jiná, již fungující stanice, tentokrát ovšem nikoliv od PRE, stojí v Letňanech.
Počet dobíjecích stanic Pražské energetiky by měl letos vzrůst na dvacítku. Budou se nacházet rozmístěné po celém městě u větších parkovišť.
Trochu překvapivé je, že dodané stanice nedokáží provádět takzvané rychlonabíjení, umí jen pomalé dobíjení z běžné zásuvky 230 V, 16 A. Rychlé nabíjení vyžaduje zásuvku 400 V, 32 A. Zatímco pomalé nabíjení trvá u obvyklého elektromobilu celou noc, rychlonabíjení obvykle nabíjí jen do 75 % kapacity, zato to trvá kolem půl hodiny. Pravděpodobně má tento fakt souvislost s tím, že zatím je nabíjení zdarma a firma dodá infrastrukturu pro rychlé napájení až se zpoplatněním stanic.
Po republice funguje více dobíjecích míst pro elektromobily. I ve druhém největším městě republiky, Brně, se jedno nachází. Konkrétně v zastřešené části nákupní galerie Vaňkovka v centru města.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?