Společnost Pražská energetika se rozhodla vybudovat po Praze síť elektrických stanic, kde bude možné dobít si svůj elektromobil. První tři jsou již v provozu.
Přestože elektromobily jsou v našich podmínkách zatím opravdu v plenkách, infrastruktura pomalu vzniká. Společnost Pražská energetika se rozhodla vybudovat prvních dvacet dobíjecích míst v Praze.
Dvě stanice se nacházejí v obchodních centrech, jedná se o Chodov a Černý Most. Třetí stanice se nachází u centra energetického poradenství PRE v centru města. Jiná, již fungující stanice, tentokrát ovšem nikoliv od PRE, stojí v Letňanech.
Počet dobíjecích stanic Pražské energetiky by měl letos vzrůst na dvacítku. Budou se nacházet rozmístěné po celém městě u větších parkovišť.
Trochu překvapivé je, že dodané stanice nedokáží provádět takzvané rychlonabíjení, umí jen pomalé dobíjení z běžné zásuvky 230 V, 16 A. Rychlé nabíjení vyžaduje zásuvku 400 V, 32 A. Zatímco pomalé nabíjení trvá u obvyklého elektromobilu celou noc, rychlonabíjení obvykle nabíjí jen do 75 % kapacity, zato to trvá kolem půl hodiny. Pravděpodobně má tento fakt souvislost s tím, že zatím je nabíjení zdarma a firma dodá infrastrukturu pro rychlé napájení až se zpoplatněním stanic.
Po republice funguje více dobíjecích míst pro elektromobily. I ve druhém největším městě republiky, Brně, se jedno nachází. Konkrétně v zastřešené části nákupní galerie Vaňkovka v centru města.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.