Maličká automobilka SsanyYong dokázala vždy šokovat svým designem. To se ji málem nevyplatilo, proto zatáhla za ruční brzdu.
V nabídce korejské automobilky SsangYong dosud hrál roli pickupu model Actyon Sports. Mohli jste jeho design nenávidět, mohl se vám líbit, ale pokud jste jej zahlédli, jen tak vám z paměti nezmizel. Právě na osvědčených technických základech tohoto vozu staví automobilka jeho nástupce.
Bude jím vůz zatím jen neurčitě pojmenovaný Sports Utility Truck. Oproti Actyonu Sports dostane silnější čtyřválec o výkonu 155 koní. Pravděpodobně bude technicky spřízněný se sinějším motorem stejném objemu v Korandu.
K dispozici bude u pět metrů dlouhého vozu jak pohon přední nápravy, tak i pohon 4x4. Sériový model bychom měli vidět do roka.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.