Britská automobilka Caterham hodlá rozšířit svoji modelovou řadu o nové vozy.
Kdo má značku Caterham zafixovanou jako výrobce jediného, ačkoliv fascinujícího vozu, derivátů původního Lotusu 7, měl by zbystřit. Caterham připravuje modelovou expanzi.
První krok je model SP/300.R, který byl představen před měsícem. Jeho obrázky naleznete ve fotogalerii, nabízí dvoulitr od Fordu a díky přeplňování má výkon 300 koní. Se zrychlením z klidu na stovku za 2,5 sekundy a designem blížícím se speciálům z Le Mans bude na silnici jistě působit velmi exoticky. Tedy pokud se na ni dostane, zatím tato novinka patří jen na okruh, silniční verze je ale v plánu.
Jak je vidno na tomto vozu, Caterham rozhodně nechce nechat své sportovní kořeny plavat a všechny nové modely by se měly nést ve stejně nekompromisním stylu. Nové modely by každopádně neměly být vyráběny na úkol modelu 7, který stále zůstane duší i srdcem firmy Caterham.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?