Britská automobilka Caterham hodlá rozšířit svoji modelovou řadu o nové vozy.
Kdo má značku Caterham zafixovanou jako výrobce jediného, ačkoliv fascinujícího vozu, derivátů původního Lotusu 7, měl by zbystřit. Caterham připravuje modelovou expanzi.
První krok je model SP/300.R, který byl představen před měsícem. Jeho obrázky naleznete ve fotogalerii, nabízí dvoulitr od Fordu a díky přeplňování má výkon 300 koní. Se zrychlením z klidu na stovku za 2,5 sekundy a designem blížícím se speciálům z Le Mans bude na silnici jistě působit velmi exoticky. Tedy pokud se na ni dostane, zatím tato novinka patří jen na okruh, silniční verze je ale v plánu.
Jak je vidno na tomto vozu, Caterham rozhodně nechce nechat své sportovní kořeny plavat a všechny nové modely by se měly nést ve stejně nekompromisním stylu. Nové modely by každopádně neměly být vyráběny na úkol modelu 7, který stále zůstane duší i srdcem firmy Caterham.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?