Mitsuoka je poměrně známý japonský malosériový výrobce. Dělá mnoho zajímavých vozů a jedním z nich se brzy stane i elektrický roadster Himiko.
Elektrickými verzemi různých vozů se to jenom hemží, ale je třeba říci, že o tomto voze má smysl napsat. Mitsuoka si vyhrála s elektrifikací svého Himika a nadělila mi velmi solidní dojezd, který činí 550 kilometrů a to už je hodnota, se kterou se dá počítat. Takový dojezd nemá ani značná část vozů s klasickou koncepcí, byť je jasné, že v tomto případě následuje po ujetí této vzdálenosti nucená dlouhá pauza na dobití baterií. Každopádně jde o krok správným směrem.
Jako zdroj energie slouží lithium-polymerové baterie, které živí asynchronní motor o nezveřejněném výkonu. Síla jde přes dvoustupňovou převodovku na kola.
Vůz je založen na technice Mazdy MX-5, standardně má pod kapotou čtyřválcový dvoulitr.
Mitsuoka Hamiko bude k objednání ještě letos.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?