Na internetu se objevují první kusé informace o přípravě nástupce Fordu GT z roku 2005. Ten stejně jako jeho předchůdce naváže na odkaz legendárního typu GT40 ze šedesátých let.
I Ford se údajně rozhodl použít pro supersport hybridní technologii. Touto cestou šlo i Porsche v konstrukci typu 918 Spyder. Koncepce osmiválce uloženého uprostřed u GT zůstane zachována. Přepokládá se nasazení přeplňovaného agregátu, který spolu s elektromotory pohánějícími kola přední nápravy dosáhne výkonu 600 koní.
To by mělo zajistit vozu dostatečnou dynamiku, zvláště pokud se hmotonost vozu bude pohybovat kolem avizovaných 1400 kilogramů. To proti předchůdci představuje úsporu 200 kilogramů hmotnosti, dosažené vyšším použitím hliníku a kompozitu.
Nechme se tedy překvapit jak bude konečná verze vypadat. Skicu možného vzhledu si lze prohlédnout ZDE. Proti zavedené konkurenci chce Ford v kategorii supersportů bojovat také nižší cenovkou.
zdroj: AutoExpress
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?