Ještě nedávno docela bezvýznamná firma ze Silicon Valley, zanedlouho možná lídr v oblasti elektromobilů. Tak můžeme nazvat firmu Tesla Motors.
Tesla Motors se dnes prezentuje jediným modelem, je jím roadster, kterým se firma v podstatě proslavila. Sportovní vůz se slušnými jízdními vlastnostmi a dojezdem na elektromobil výborných 320 km se stal hitem. Nyní je ve vývoji sedan, který využije části technologií roadsteru, ale zabalí je do lepší, tedy praktičtější karoserie.
Sedan se ukáže přibližně za rok, nyní je ve vývoji, tím ale Tesla nekončí. Na základě sedanu hodlá postavit třetí model, který zatím nazývá model X.
Tesla model X bude crossover. Očekává se, že bude mít karoserii blízkou SUV a pohon všech kol. Zatím není jasné, jakým způsobem bude tento pohon řešen, zda klasicky, tedy hřídelí, nebo využitím druhého elektromotoru.
Platforma sedanu je přímo vyvíjena s myšlenkou rozšíření do dalších karoserií. Můžeme se tedy časem dočkat dalších variant, například kabrioletu či minivanu. I o těch se totiž spekuluje.
Koncept crossoveru X se ukáže ještě letos. Ukáže se pravděpodobně na podzim a to buď v Evropě ve Frankfurtu, nebo na jiném autosalonu v onom období.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.