Ještě nedávno docela bezvýznamná firma ze Silicon Valley, zanedlouho možná lídr v oblasti elektromobilů. Tak můžeme nazvat firmu Tesla Motors.
Tesla Motors se dnes prezentuje jediným modelem, je jím roadster, kterým se firma v podstatě proslavila. Sportovní vůz se slušnými jízdními vlastnostmi a dojezdem na elektromobil výborných 320 km se stal hitem. Nyní je ve vývoji sedan, který využije části technologií roadsteru, ale zabalí je do lepší, tedy praktičtější karoserie.
Sedan se ukáže přibližně za rok, nyní je ve vývoji, tím ale Tesla nekončí. Na základě sedanu hodlá postavit třetí model, který zatím nazývá model X.
Tesla model X bude crossover. Očekává se, že bude mít karoserii blízkou SUV a pohon všech kol. Zatím není jasné, jakým způsobem bude tento pohon řešen, zda klasicky, tedy hřídelí, nebo využitím druhého elektromotoru.
Platforma sedanu je přímo vyvíjena s myšlenkou rozšíření do dalších karoserií. Můžeme se tedy časem dočkat dalších variant, například kabrioletu či minivanu. I o těch se totiž spekuluje.
Koncept crossoveru X se ukáže ještě letos. Ukáže se pravděpodobně na podzim a to buď v Evropě ve Frankfurtu, nebo na jiném autosalonu v onom období.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?