Mercedes GLC míří jako konkurent proti BMW X1. Máme k dispozici první technické údaje.
Mercedes-Benz GLC bude nejmenším SUV z nabídky této luxusní německé značky. Sloužit má hlavně jako konkurent pro BMW X1, které se již nějakou dobu prodává a vede se mu nad očekávání dobře.
Premiéra je očekávána na rok 2013. Stát má na stejné platformě jako budoucí modely A a B. Objevují se spekulace, že bude dokonce sdílet některé designové prvky s konceptem BlueZero.
Dále se objevují informace, že v základu bude nabízena šestistupňová manuální převodovka s možností příplatku za dvojspojkový automat a že světlá výška bude o 20 mm výše než je tomu u modelu B.
Co se týče motorizace, jsou očekávány následující pohonné jednotky: přímovstřiková benzínová osmnáctistovka s výkony 168 a 201 koní (GLC200 CGI a GLC250 CGI) a pak také plejáda dieselů. Mezi nimi také naftová 1,6 s výkonem 120 koní (GLC180 CDI), původem od Renaultu.
Diesel původem od Daimleru s objemem 2,1 litru bude ve výkonnostních variantách GLC200 CDI a GLC250 CDI s výkony 170 respektive 204 koní.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.