Mercedes GLC míří jako konkurent proti BMW X1. Máme k dispozici první technické údaje.
Mercedes-Benz GLC bude nejmenším SUV z nabídky této luxusní německé značky. Sloužit má hlavně jako konkurent pro BMW X1, které se již nějakou dobu prodává a vede se mu nad očekávání dobře.
Premiéra je očekávána na rok 2013. Stát má na stejné platformě jako budoucí modely A a B. Objevují se spekulace, že bude dokonce sdílet některé designové prvky s konceptem BlueZero.
Dále se objevují informace, že v základu bude nabízena šestistupňová manuální převodovka s možností příplatku za dvojspojkový automat a že světlá výška bude o 20 mm výše než je tomu u modelu B.
Co se týče motorizace, jsou očekávány následující pohonné jednotky: přímovstřiková benzínová osmnáctistovka s výkony 168 a 201 koní (GLC200 CGI a GLC250 CGI) a pak také plejáda dieselů. Mezi nimi také naftová 1,6 s výkonem 120 koní (GLC180 CDI), původem od Renaultu.
Diesel původem od Daimleru s objemem 2,1 litru bude ve výkonnostních variantách GLC200 CDI a GLC250 CDI s výkony 170 respektive 204 koní.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?