Mercedes GLC míří jako konkurent proti BMW X1. Máme k dispozici první technické údaje.
Mercedes-Benz GLC bude nejmenším SUV z nabídky této luxusní německé značky. Sloužit má hlavně jako konkurent pro BMW X1, které se již nějakou dobu prodává a vede se mu nad očekávání dobře.
Premiéra je očekávána na rok 2013. Stát má na stejné platformě jako budoucí modely A a B. Objevují se spekulace, že bude dokonce sdílet některé designové prvky s konceptem BlueZero.
Dále se objevují informace, že v základu bude nabízena šestistupňová manuální převodovka s možností příplatku za dvojspojkový automat a že světlá výška bude o 20 mm výše než je tomu u modelu B.
Co se týče motorizace, jsou očekávány následující pohonné jednotky: přímovstřiková benzínová osmnáctistovka s výkony 168 a 201 koní (GLC200 CGI a GLC250 CGI) a pak také plejáda dieselů. Mezi nimi také naftová 1,6 s výkonem 120 koní (GLC180 CDI), původem od Renaultu.
Diesel původem od Daimleru s objemem 2,1 litru bude ve výkonnostních variantách GLC200 CDI a GLC250 CDI s výkony 170 respektive 204 koní.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?