Toyota prodává svůj Yaris v Evropě již 10 let. Za tuto dobu se stal model velmi úspěšný a nyní se chystá jeho třetí generace.
Je tomu právě 10 let co se začala Toyota Yaris vyrábět v Evropě. Připomeňme si ji trochu.
Historie Yarisu se začala psát v roce 1995, kdy k rýsovacímu prknu Toyoty nastoupil řecký designer Sotiris Kovos. Právě on stál za konceptem, který se toho roku prezentoval ve Frankfurtu. Na něj navázal koncept Funtime, jehož snímek naleznete ve fotogalerii. Toyota Yaris je v něm jasně patrná. Společně s ním debutoval i koncept Funcargo, který dal základ Yarisu Verso.
Yaris se poprvé ukázal v roce 1999 a ihned sklidil úspěch korunovaný prodejem 140 tisíc vozů ještě v témže roce. Další rok stoupla výroba na čtvrt milionu. Yaris byl a je globálním vozem, prodává se v Evropě, Asii i v USA.
Toyota si na Yarisu nejvíce cenila kompaktních rozměrů, ve kterých byl zachován relativní dostatek prostoru. Yaris získal i výborné hodnocení v nárazových testech. A jeho design uchvátil a dodnes uchvacuje zejména ty něžnější polovičky.
V roce 2001 se výroba nastěhovala i do Evropy a právě to dnes Toyota připomíná.
Historie Yarisu se tím samozřejmě nezastavila, v roce 2003 jsme se dočkali faceliftu první generace a generace druhá se ukázala o dva roky později. Nyní očekáváme třetí generaci, která by se měla ukázat za pár měsíců. Bude stejně úspěšná?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.