Toyota prodává svůj Yaris v Evropě již 10 let. Za tuto dobu se stal model velmi úspěšný a nyní se chystá jeho třetí generace.
Je tomu právě 10 let co se začala Toyota Yaris vyrábět v Evropě. Připomeňme si ji trochu.
Historie Yarisu se začala psát v roce 1995, kdy k rýsovacímu prknu Toyoty nastoupil řecký designer Sotiris Kovos. Právě on stál za konceptem, který se toho roku prezentoval ve Frankfurtu. Na něj navázal koncept Funtime, jehož snímek naleznete ve fotogalerii. Toyota Yaris je v něm jasně patrná. Společně s ním debutoval i koncept Funcargo, který dal základ Yarisu Verso.
Yaris se poprvé ukázal v roce 1999 a ihned sklidil úspěch korunovaný prodejem 140 tisíc vozů ještě v témže roce. Další rok stoupla výroba na čtvrt milionu. Yaris byl a je globálním vozem, prodává se v Evropě, Asii i v USA.
Toyota si na Yarisu nejvíce cenila kompaktních rozměrů, ve kterých byl zachován relativní dostatek prostoru. Yaris získal i výborné hodnocení v nárazových testech. A jeho design uchvátil a dodnes uchvacuje zejména ty něžnější polovičky.
V roce 2001 se výroba nastěhovala i do Evropy a právě to dnes Toyota připomíná.
Historie Yarisu se tím samozřejmě nezastavila, v roce 2003 jsme se dočkali faceliftu první generace a generace druhá se ukázala o dva roky později. Nyní očekáváme třetí generaci, která by se měla ukázat za pár měsíců. Bude stejně úspěšná?
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?