Toyota prodává svůj Yaris v Evropě již 10 let. Za tuto dobu se stal model velmi úspěšný a nyní se chystá jeho třetí generace.
Je tomu právě 10 let co se začala Toyota Yaris vyrábět v Evropě. Připomeňme si ji trochu.
Historie Yarisu se začala psát v roce 1995, kdy k rýsovacímu prknu Toyoty nastoupil řecký designer Sotiris Kovos. Právě on stál za konceptem, který se toho roku prezentoval ve Frankfurtu. Na něj navázal koncept Funtime, jehož snímek naleznete ve fotogalerii. Toyota Yaris je v něm jasně patrná. Společně s ním debutoval i koncept Funcargo, který dal základ Yarisu Verso.
Yaris se poprvé ukázal v roce 1999 a ihned sklidil úspěch korunovaný prodejem 140 tisíc vozů ještě v témže roce. Další rok stoupla výroba na čtvrt milionu. Yaris byl a je globálním vozem, prodává se v Evropě, Asii i v USA.
Toyota si na Yarisu nejvíce cenila kompaktních rozměrů, ve kterých byl zachován relativní dostatek prostoru. Yaris získal i výborné hodnocení v nárazových testech. A jeho design uchvátil a dodnes uchvacuje zejména ty něžnější polovičky.
V roce 2001 se výroba nastěhovala i do Evropy a právě to dnes Toyota připomíná.
Historie Yarisu se tím samozřejmě nezastavila, v roce 2003 jsme se dočkali faceliftu první generace a generace druhá se ukázala o dva roky později. Nyní očekáváme třetí generaci, která by se měla ukázat za pár měsíců. Bude stejně úspěšná?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?