O Jaguaru X-type nelze říci, že by byl úspěšný a na své německé rivaly si příliš nevyšlápl. Napraví to jeho nástupce?
Jaguaru se jeho vstup do nižší střední prémiové třídy moc nepovedl. Přestože X-type měl dozajista něco do sebe a dokázal snést jistou dávku aristokratického vzhledu i do dostupnějších cenových relací, po počátečním nadšení spadly prodeje na zlomek toho, co prodávali a prodávají jeho úhlavní konkurenti z Německa.
Přesto Jaguar nezanevřel na tuto třídu a hodlá nabídnout model levnější než XF. Jaguar X-type se totiž již od roku 2009 nevyrábí.
Jaguar plánuje předčit konkurenty zejména luxusem. Mimo to hodlá nabídnout dvojici karoserií, mimo elegantního sedanu i sportovní kupé.
Kdo si ale brousí zuby na relativně levný model se značkou Jaguaru na kapotě, bude muset přinejmenším ještě čtyři roky vydržet se svým stávajícím. Dříve totiž nejmenší Jaguar podle všeho nevyjede.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?