O Jaguaru X-type nelze říci, že by byl úspěšný a na své německé rivaly si příliš nevyšlápl. Napraví to jeho nástupce?
Jaguaru se jeho vstup do nižší střední prémiové třídy moc nepovedl. Přestože X-type měl dozajista něco do sebe a dokázal snést jistou dávku aristokratického vzhledu i do dostupnějších cenových relací, po počátečním nadšení spadly prodeje na zlomek toho, co prodávali a prodávají jeho úhlavní konkurenti z Německa.
Přesto Jaguar nezanevřel na tuto třídu a hodlá nabídnout model levnější než XF. Jaguar X-type se totiž již od roku 2009 nevyrábí.
Jaguar plánuje předčit konkurenty zejména luxusem. Mimo to hodlá nabídnout dvojici karoserií, mimo elegantního sedanu i sportovní kupé.
Kdo si ale brousí zuby na relativně levný model se značkou Jaguaru na kapotě, bude muset přinejmenším ještě čtyři roky vydržet se svým stávajícím. Dříve totiž nejmenší Jaguar podle všeho nevyjede.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?