Mercedes-Benz slaví 125 let od založení firmy. K narozeninám si firma nadělila umělecké dílo s názvem Aesthetics 125.
Nejstarší automobilka letos slaví století a čtvrt dlouhou historii výroby automobilů. Právě před tolika lety podal patentovou přihlášku na automobil poháněný spalovacím motorem Karl Benz. K oslavě této údálosti vytvořili designéři Mercedesu plastiku, která má znázorňovat směry, kudy se bude upínat design vozů budoucnosti této značky.
Při návrhu byla použita `rapid-prototype` technologie, která se používá při návrhu současných Mercedesů. Ta kombinuje jak prvky exteriéru, tak i interiéru.
Zároveň byla dosažena meta 30 milionů vyrobených vozů od roku 1945. Technologický vývoj do budoucna představuje i čerstvé podání patentu na baterie používající technologii s názvem `bipolar flat-cell frame`. Dle slov Mercedesu půjde o revoluci v použití lithium-ion baterií.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.