Britské Mini si připravilo novou silnější dieselovou motorizaci a údajně odsouhlasilo do výroby model představený jako koncept Paceman.
Nově představí Mini v Ženevě výkonější turbodeisel pod označením Cooper SD. Tato verze doplní v nabídce stávající šestnáctistovky D (66 kW) a Cooper D (82 kW). Mělo by se jednat o dvoulitr z portfolia BMW, pravděpodobně půjde o jednotku z modelů bavorské značky označovaných 18d. Výkonové parametry této jednotky (alespoň v BMW) poskytují 105 kW a 300 N.m kroutícího momentu. Nová motorizace by se měla objevit ve všech modelech značky.
Další dílčí inovací bude nasazení možnosti volby automatické převodovky pro výkonnější diesel v nabídce - Cooper D. Opět se tato změna projeví ve všech modelech značky osazených dieselem 1,6 litru (82 kW).
Zajímavou informaci z tábora Mini přinesl serever MotoringFile. Ten s odvoláním na rakouské noviny Kleine Zeitung napsal, že výroba typu Paceman bude koncem roku 2012 spuštěna v závodě Magna Steyr (tam vznká již Countryman). BMW očekává že prodeje crossoveru Paceman budou dosahovat 20% prodejů typu Countryman.
zdroj: uk.autoblog.com
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.