Britské Mini si připravilo novou silnější dieselovou motorizaci a údajně odsouhlasilo do výroby model představený jako koncept Paceman.
Nově představí Mini v Ženevě výkonější turbodeisel pod označením Cooper SD. Tato verze doplní v nabídce stávající šestnáctistovky D (66 kW) a Cooper D (82 kW). Mělo by se jednat o dvoulitr z portfolia BMW, pravděpodobně půjde o jednotku z modelů bavorské značky označovaných 18d. Výkonové parametry této jednotky (alespoň v BMW) poskytují 105 kW a 300 N.m kroutícího momentu. Nová motorizace by se měla objevit ve všech modelech značky.
Další dílčí inovací bude nasazení možnosti volby automatické převodovky pro výkonnější diesel v nabídce - Cooper D. Opět se tato změna projeví ve všech modelech značky osazených dieselem 1,6 litru (82 kW).
Zajímavou informaci z tábora Mini přinesl serever MotoringFile. Ten s odvoláním na rakouské noviny Kleine Zeitung napsal, že výroba typu Paceman bude koncem roku 2012 spuštěna v závodě Magna Steyr (tam vznká již Countryman). BMW očekává že prodeje crossoveru Paceman budou dosahovat 20% prodejů typu Countryman.
zdroj: uk.autoblog.com
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.