Britské Mini si připravilo novou silnější dieselovou motorizaci a údajně odsouhlasilo do výroby model představený jako koncept Paceman.
Nově představí Mini v Ženevě výkonější turbodeisel pod označením Cooper SD. Tato verze doplní v nabídce stávající šestnáctistovky D (66 kW) a Cooper D (82 kW). Mělo by se jednat o dvoulitr z portfolia BMW, pravděpodobně půjde o jednotku z modelů bavorské značky označovaných 18d. Výkonové parametry této jednotky (alespoň v BMW) poskytují 105 kW a 300 N.m kroutícího momentu. Nová motorizace by se měla objevit ve všech modelech značky.
Další dílčí inovací bude nasazení možnosti volby automatické převodovky pro výkonnější diesel v nabídce - Cooper D. Opět se tato změna projeví ve všech modelech značky osazených dieselem 1,6 litru (82 kW).
Zajímavou informaci z tábora Mini přinesl serever MotoringFile. Ten s odvoláním na rakouské noviny Kleine Zeitung napsal, že výroba typu Paceman bude koncem roku 2012 spuštěna v závodě Magna Steyr (tam vznká již Countryman). BMW očekává že prodeje crossoveru Paceman budou dosahovat 20% prodejů typu Countryman.
zdroj: uk.autoblog.com
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?