Vloni to byla premiéra hybridu a dieselu pod kapotou modelu Cayenne. Letos přišla na řadu Panamera.
Letošní březen bude pravděpodobně pro Panameru přelomový. Svět si žádá úsporné verze úplně všeho, ušetřeno tedy nezůstane ani toto luxusní GT od Porsche. Pod kapotu se nastěhuje diesel a hybrid.
Naftová pohonná jednotka přejde pravděpodobně od modelu Cayenne. Výkon by tedy činil 240 koní přes osmistupňovou automatickou převodovku. U hybridní verze se předpokládá použití benzínového motoru V6 ve spojení s elektromtorem o společném výkonu 380 koní.
Spolu s uvedením těchto verzí se také očekává oznámení o oficiálním začátku prodeje Panamery a dieselové verze Cayennu na americkém trhu.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.