Na autosalon v Kataru dorazí dvě speciální verze SUV od Volkswagenu, jedna závodní a jedna luxusní.
Do Kataru chystá Volkswagen mimo jiné i dvě speciální edice SUV Touareg. Jedna z nich je upravený závodní speciál známý například z tratí dakarké rally, ta druhá je zaměřena na náročnější klientelu požadující luxus.
Terénější z nich má název Race Touareg 3 Qatar. Jde o civilnější verzi vozu, který třikrát po sobě vyhrál dakarskou rally. Je ale upravený tak, že ho lze používat i v běžném provozu. Pod kapotou má motor 2,5 TDI o výkonu 300 koní, stejně jako jeho závodní předloha. Obouvá 16-ti palcová zlatá kola od BBS a závodní pneumatiky. Bílou karoserii zdobí na bocích nápisy Race Touareg.
Interiér byl přepracován opravdu od základu, i když to na první pohled nemusí být patrné. Skořepiny Recaro jsou o něco pohodlnější než ty ryze soutěžácké. Polstry dvěří jsou vyvedeny v kůži Nappa a ochranná klec je nalakována šedou barvou Serpentino Grey Metallic.
Tip redakce: O závodním Touaregu se více rozepsal náš sesterský rally server: Race Touareg pro obyčejné smrtelníky
Druhá verze nese název Gold Touareg. Jak už název napovídá, půjde tu o zlato. Hodně 24 karátového zlata, tak jak to mají na Arabském poloostrově rádi.
Exteriér zdobí zlatě lakovaná 24 palcová litá kola, střešní nosiče, rámy oken, mřížka chladiče atd. V interiéru zlaté orgie pokračují spolu se stropem potaženým Alcantarou, sedačkami v kůži Nappa a celkovým obložením v ořechovém dřevě.
Tato verze zůstane k dispozici pouze obyvatelům tohoto kousku světa. A to je asi dobře, pochybuji že by kdekoliv jinde ve světě tolik zlata sklidilo úspěch. Můžeme se pouze modlit za uvedení do výroby pro prvně jmenovaný model. Ten totiž narozdíl od svého luxusního kolegy sériovou produkci jistou nemá.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.