Na autosalon v Kataru dorazí dvě speciální verze SUV od Volkswagenu, jedna závodní a jedna luxusní.
Do Kataru chystá Volkswagen mimo jiné i dvě speciální edice SUV Touareg. Jedna z nich je upravený závodní speciál známý například z tratí dakarké rally, ta druhá je zaměřena na náročnější klientelu požadující luxus.
Terénější z nich má název Race Touareg 3 Qatar. Jde o civilnější verzi vozu, který třikrát po sobě vyhrál dakarskou rally. Je ale upravený tak, že ho lze používat i v běžném provozu. Pod kapotou má motor 2,5 TDI o výkonu 300 koní, stejně jako jeho závodní předloha. Obouvá 16-ti palcová zlatá kola od BBS a závodní pneumatiky. Bílou karoserii zdobí na bocích nápisy Race Touareg.
Interiér byl přepracován opravdu od základu, i když to na první pohled nemusí být patrné. Skořepiny Recaro jsou o něco pohodlnější než ty ryze soutěžácké. Polstry dvěří jsou vyvedeny v kůži Nappa a ochranná klec je nalakována šedou barvou Serpentino Grey Metallic.
Tip redakce: O závodním Touaregu se více rozepsal náš sesterský rally server: Race Touareg pro obyčejné smrtelníky
Druhá verze nese název Gold Touareg. Jak už název napovídá, půjde tu o zlato. Hodně 24 karátového zlata, tak jak to mají na Arabském poloostrově rádi.
Exteriér zdobí zlatě lakovaná 24 palcová litá kola, střešní nosiče, rámy oken, mřížka chladiče atd. V interiéru zlaté orgie pokračují spolu se stropem potaženým Alcantarou, sedačkami v kůži Nappa a celkovým obložením v ořechovém dřevě.
Tato verze zůstane k dispozici pouze obyvatelům tohoto kousku světa. A to je asi dobře, pochybuji že by kdekoliv jinde ve světě tolik zlata sklidilo úspěch. Můžeme se pouze modlit za uvedení do výroby pro prvně jmenovaný model. Ten totiž narozdíl od svého luxusního kolegy sériovou produkci jistou nemá.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?