Na autosalon v Kataru dorazí dvě speciální verze SUV od Volkswagenu, jedna závodní a jedna luxusní.
Do Kataru chystá Volkswagen mimo jiné i dvě speciální edice SUV Touareg. Jedna z nich je upravený závodní speciál známý například z tratí dakarké rally, ta druhá je zaměřena na náročnější klientelu požadující luxus.
Terénější z nich má název Race Touareg 3 Qatar. Jde o civilnější verzi vozu, který třikrát po sobě vyhrál dakarskou rally. Je ale upravený tak, že ho lze používat i v běžném provozu. Pod kapotou má motor 2,5 TDI o výkonu 300 koní, stejně jako jeho závodní předloha. Obouvá 16-ti palcová zlatá kola od BBS a závodní pneumatiky. Bílou karoserii zdobí na bocích nápisy Race Touareg.
Interiér byl přepracován opravdu od základu, i když to na první pohled nemusí být patrné. Skořepiny Recaro jsou o něco pohodlnější než ty ryze soutěžácké. Polstry dvěří jsou vyvedeny v kůži Nappa a ochranná klec je nalakována šedou barvou Serpentino Grey Metallic.
Tip redakce: O závodním Touaregu se více rozepsal náš sesterský rally server: Race Touareg pro obyčejné smrtelníky
Druhá verze nese název Gold Touareg. Jak už název napovídá, půjde tu o zlato. Hodně 24 karátového zlata, tak jak to mají na Arabském poloostrově rádi.
Exteriér zdobí zlatě lakovaná 24 palcová litá kola, střešní nosiče, rámy oken, mřížka chladiče atd. V interiéru zlaté orgie pokračují spolu se stropem potaženým Alcantarou, sedačkami v kůži Nappa a celkovým obložením v ořechovém dřevě.
Tato verze zůstane k dispozici pouze obyvatelům tohoto kousku světa. A to je asi dobře, pochybuji že by kdekoliv jinde ve světě tolik zlata sklidilo úspěch. Můžeme se pouze modlit za uvedení do výroby pro prvně jmenovaný model. Ten totiž narozdíl od svého luxusního kolegy sériovou produkci jistou nemá.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?