Japonská automobilka Toyota Motor svolává po celém světě více než 1,7 milionu vozů kvůli problémům s únikem paliva. Ve čtvrtek o tom informovala agentura Reuters.
Opatření se týká celé řady modelů včetně luxusních značek IS a GS Lexus v Severní Americe a vozů Avensis v Evropě. Největší počet však svolává automobilka, která se potýká s problémy s kvalitou svých vozů už delší dobu, v Japonsku.
Podle mluvčího automobilky jde o největší počet vozů stažených z trhu za posledních šest let a druhý největší počet automobilů svolávaných k opravě kvůli jedné závadě.
Toyota informovala, že v souvislosti se závadami nebyla hlášena žádná nehoda.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?