Brněnský nejvyšší soud rozhodl v případě ženy odtažené při blokovém čištění. Mimo to jen tak mimoděk sdělil, že situace ohledně odtahů není až tak jednoznačná.
Podle brněnského nejvyššího soudu je samozřejmě možné odtáhnout vozidla kvůli veřejnému zájmu, například při čištění silnic. Zároveň ale je také nutné vozidlo po opadnutí tohoto veřejného zájmu vrátit zpět na své místo. To se netýká situací, kdy vozidlo tvoří překážku v plynulosti a bezpečnosti v dopravě.
Zároveň ale řidič nebude zproštěn poplatku za odtah. Ten musí zaplatit tak jako tak.
Správám silnic se tento výklad zákona samozřejmě nelíbí. Pražská správa silnic, která byla účastníkem řízení, zvažuje i ústavní stížnost proti rozhodnutí. Odtahovky mají mimo jiné zodpovědnost za to, že se autu při přepravě nic nestane. I proto je podle nich vracení zpět problémem, těžko se bude dokazovat, kdo způsobil případnou škodu na vozidle.
Zdá se, že i přes pravomocný výklad soudu se odtahové služby nebudou ke vracení vozů mít.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?