V minulém roce opět v Číně vzrostl počet prodaných luxusních vozů. Neobvykle vysoké procento zákazníků tvořily překvapivě ženy.
Na stále rostoucí prodeje osobních vozů v Číně jsme si již zvykli. Spolu s levnými auty rostou ale i prodeje v luxusní třídě. Překvapivě velké procento zákazníků v této kategorii zaujímají ženy.
Třetinu z čínských milionářů tvoří ženy, spousta z nich tak má luxusní vozy nadosah. Například podle zástupců značky Fiat je procento ženských zákazníků u Maserati třikrát větší než v Evropě, u Ferrari je to dvojnásobek. Dle konzultantů od Bain & Co. vloni vyrostl trh s luxusními vozy o 60 procent, letos se čeká nárust asi o 35 procent.
Nárůst poptávky sledují i u ostatních značek. Skupina Volkswagen se svým Bugatti oddělením již přepracovávají svou marketingovou strategii.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?