V minulém roce opět v Číně vzrostl počet prodaných luxusních vozů. Neobvykle vysoké procento zákazníků tvořily překvapivě ženy.
Na stále rostoucí prodeje osobních vozů v Číně jsme si již zvykli. Spolu s levnými auty rostou ale i prodeje v luxusní třídě. Překvapivě velké procento zákazníků v této kategorii zaujímají ženy.
Třetinu z čínských milionářů tvoří ženy, spousta z nich tak má luxusní vozy nadosah. Například podle zástupců značky Fiat je procento ženských zákazníků u Maserati třikrát větší než v Evropě, u Ferrari je to dvojnásobek. Dle konzultantů od Bain & Co. vloni vyrostl trh s luxusními vozy o 60 procent, letos se čeká nárust asi o 35 procent.
Nárůst poptávky sledují i u ostatních značek. Skupina Volkswagen se svým Bugatti oddělením již přepracovávají svou marketingovou strategii.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.