Fiat vyvíjí úplně nový hybrid, bude fungovat hydraulicky

Marek Litzman, 20. ledna 2011, 12:15 Google+

Technika má jít kupředu. Současné hybridy začínají být trochu okoukané, tak proč jim nedat navíc něco trochu speciálnějšího, třeba takový hydraulický systém?

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Fiat

Fiat | foto: Fiat Group

Sdílejte článek

Většina dnešních hybridů funguje jako podpora klasického spalovacího motoru. Nemusí tomu tak ale být navždy, Fiat totiž pracuje na úplně nové technologii hybridního motoru. Není samozřejmě první, kdo se o něco takového pokouší, ale podle všeho bude časem první, kdo tento systém uvede do sériové výroby.

O co jde. O pohon vozu s hydraulickým hybridem se starají klasicky dva motory, jeden je elektrický a druhý je hydraulický. Ve voze se nachází ještě třetí motor, klasický spalovací, který funguje jen jako kompresor pro hydraulickou kapalinu.

Kapalina je skladována v nádrži o objemu asi 55 litrů, kde bude kapalina skladována pod tlakem až 35 MPa. To by mělo být dostatek energie pro pohyb. Ve chvíli, kdy bude nádrž natlakována, spalovací motor se vypne.

Tento systém by měl oproti konvenčním hybridům uspořit až třetinu energie. Otázkou ale zůstává, jestli nejde o trochu složitou technologii. Přece jenom, tři motory, tři zásobárny energie (baterky, tlaková nádrž a palivová nádrž), zbyde v tom autě ještě místo pro posádku?

Vytisknout

Diskuze: Fiat vyvíjí úplně nový hybrid, bude fungovat hydraulicky

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Binz E Xtend

Mercedes-Benz Xtend - informace a snímky v plné parádě

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud