Technika má jít kupředu. Současné hybridy začínají být trochu okoukané, tak proč jim nedat navíc něco trochu speciálnějšího, třeba takový hydraulický systém?
Většina dnešních hybridů funguje jako podpora klasického spalovacího motoru. Nemusí tomu tak ale být navždy, Fiat totiž pracuje na úplně nové technologii hybridního motoru. Není samozřejmě první, kdo se o něco takového pokouší, ale podle všeho bude časem první, kdo tento systém uvede do sériové výroby.
O co jde. O pohon vozu s hydraulickým hybridem se starají klasicky dva motory, jeden je elektrický a druhý je hydraulický. Ve voze se nachází ještě třetí motor, klasický spalovací, který funguje jen jako kompresor pro hydraulickou kapalinu.
Kapalina je skladována v nádrži o objemu asi 55 litrů, kde bude kapalina skladována pod tlakem až 35 MPa. To by mělo být dostatek energie pro pohyb. Ve chvíli, kdy bude nádrž natlakována, spalovací motor se vypne.
Tento systém by měl oproti konvenčním hybridům uspořit až třetinu energie. Otázkou ale zůstává, jestli nejde o trochu složitou technologii. Přece jenom, tři motory, tři zásobárny energie (baterky, tlaková nádrž a palivová nádrž), zbyde v tom autě ještě místo pro posádku?
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?