Fiat vyvíjí úplně nový hybrid, bude fungovat hydraulicky

Fiat
Fiat, foto: Fiat Group
Marek Litzman 20. ledna 2011 12:15
Sdílej:

Technika má jít kupředu. Současné hybridy začínají být trochu okoukané, tak proč jim nedat navíc něco trochu speciálnějšího, třeba takový hydraulický systém?

Většina dnešních hybridů funguje jako podpora klasického spalovacího motoru. Nemusí tomu tak ale být navždy, Fiat totiž pracuje na úplně nové technologii hybridního motoru. Není samozřejmě první, kdo se o něco takového pokouší, ale podle všeho bude časem první, kdo tento systém uvede do sériové výroby.

O co jde. O pohon vozu s hydraulickým hybridem se starají klasicky dva motory, jeden je elektrický a druhý je hydraulický. Ve voze se nachází ještě třetí motor, klasický spalovací, který funguje jen jako kompresor pro hydraulickou kapalinu.

Kapalina je skladována v nádrži o objemu asi 55 litrů, kde bude kapalina skladována pod tlakem až 35 MPa. To by mělo být dostatek energie pro pohyb. Ve chvíli, kdy bude nádrž natlakována, spalovací motor se vypne.

Tento systém by měl oproti konvenčním hybridům uspořit až třetinu energie. Otázkou ale zůstává, jestli nejde o trochu složitou technologii. Přece jenom, tři motory, tři zásobárny energie (baterky, tlaková nádrž a palivová nádrž), zbyde v tom autě ještě místo pro posádku?

Témata:
Stalo se
Testy aut
Toyota ProAce Verso

Test ojetiny: Toyota ProAce Verso VIP – univerzální praktik s bohatou výbavou

Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?

Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.

Testy aut
DS 7 PHEV 300 AWD Edition France

DS 7 PHEV 300 AWD Edition France – šmrncovní plug-in hybrid za zvýhodněnou cenu

Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?