Mercedes Benz spolu s karosárnou Binz připravil velmi speciální kombík pro luxusní stěhováky. Je hoooooodně dlouhý.
Už jsme o něm psali. A je šílený, víme to. Teď se ale na světlo světa dostaly další snímky a o ty se musíme podělit. Najdete je tradičně níže, nejprve ale trochu čísel, hádejte sami, které k čemu náleží.
2620; 86,1; 576; 370 a nakonec 600. Co by to tak mohlo být?
Řešení je následovné. První číslo udává objem zavazadlového prostoru. Docela šílené číslo, že? Druhé číslo značí délku, o kterou je tohle kombi protažené oproti standardnímu kombíku E. Díly tomu se dostane až na délku, kterou udává třetí číslo. To díky rozvoru, který je náplní třetího čísla. Všechny délky jsou samozřejmě v centimetrech. A to poslední číslo? Pod tím se skrývá maximální užitečná hmotnost. Více než 600 kilo tento kombík neuveze.
K dispozici bude paleta motorů ze standardní třídy E, asi nejzajímavější bude asi E500 s výkonem 388 koní. Budeme doufat, že pevnost je dostatečná i pro jízdu s takovýmto výkonem...
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?