Škoda sa rozhodla osláviť 110 rokov prítomnosti značky v motoršporte celkom štýlovo – novou akčnou sériou modelu Škoda Fabia Monte Carlo. Práve táto škodovka má pripomenúť úspechy automobilky v rôznych súťažiach rally.
Škoda Fabia Monte Carlo ihneď zaujme svojim vonkajším vzhľadom. Charakterizuje ju ostrý červený lak, čierno lakované 16-palcové disky z ľahkých zliatin, čierna strecha a kryty spätných zrkadiel, čierna maska chladiča, plastové lemovanie spodnej časti karosérie a tmavé pozadie svetlometov.
Interiér vychádza zo športového prevedenia RS, v sérii je rovnako športový znížený podvozok. Interiér zvýrazňujú výrazné červené doplnky, čierny strop, hliníkové pedále alebo prahové lišty. Fabia Monte Carlo bude k dispozícii so všetkými vznetovými a zážihovými agregátmi od základného trojvalca 1,2 HTP (44 kW/54 k) až po maloobjemový zážihový turbomotor 1,2 TSI a vznetový agregát 1,6 TDI s rovnakým výkonom 77 kW/105 k.
Fabia Monte Carlo bude mať výstavnú premiéru už o pár týždňov na jarnom autosalóne v Ženeve.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?