Škoda sa rozhodla osláviť 110 rokov prítomnosti značky v motoršporte celkom štýlovo – novou akčnou sériou modelu Škoda Fabia Monte Carlo. Práve táto škodovka má pripomenúť úspechy automobilky v rôznych súťažiach rally.
Škoda Fabia Monte Carlo ihneď zaujme svojim vonkajším vzhľadom. Charakterizuje ju ostrý červený lak, čierno lakované 16-palcové disky z ľahkých zliatin, čierna strecha a kryty spätných zrkadiel, čierna maska chladiča, plastové lemovanie spodnej časti karosérie a tmavé pozadie svetlometov.
Interiér vychádza zo športového prevedenia RS, v sérii je rovnako športový znížený podvozok. Interiér zvýrazňujú výrazné červené doplnky, čierny strop, hliníkové pedále alebo prahové lišty. Fabia Monte Carlo bude k dispozícii so všetkými vznetovými a zážihovými agregátmi od základného trojvalca 1,2 HTP (44 kW/54 k) až po maloobjemový zážihový turbomotor 1,2 TSI a vznetový agregát 1,6 TDI s rovnakým výkonom 77 kW/105 k.
Fabia Monte Carlo bude mať výstavnú premiéru už o pár týždňov na jarnom autosalóne v Ženeve.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?