Toyota Prius c - maličký Priusíček

Prius c
Prius c, foto: Toyota
Marek Litzman 12. ledna 2011 10:21
Sdílej:

Toyota na autosalonu v Detroitu ukázala mimo nafouknutého velkého Priusu v i maličký Prius c.

Hybridní pohon je nejúčinnější ve městském provozu, kde se auto často rozjíždí a často brzdí, zároveň není příliš využit potenciál benzínového motoru.

Právě proto ukázala Toyota koncept kompaktního Priusu c. C, tedy City - město.

Toyota ke konceptu nepřidala technické detaily a je znát, že k sérii má ještě dost daleko. Toyota každopádně slibuje, že tento Prius se stane nejdostupnějším hybridem na trhu.

Vypadá to, že se potvrzují starší skepulace, že Toyota vytvoří z Priusu celistvou řadu úsporných vozů.

Témata:
Stalo se
Testy aut
Hyundai Inster

Hyundai Inster - nejlepší elektromobil do města?

Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?

Testy aut
Toyota ProAce Verso

Test ojetiny: Toyota ProAce Verso VIP – univerzální praktik s bohatou výbavou

Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?

Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.