Autosalon v Detroitu přinesl další elektromobil od renomované značky. Ford zde ukazuje svůj Focus Electric, elektromobil odvozený od Focusu.
Móda elektromobilů je tu a nevyhýbá se nikomu. Když předvádí elektrické koncepty už i jinak mimořádně konzervativní Škoda, asi se opravdu něco děje.
Ford Focus electric je přepracovaným běžným Focusem. Do kufru dostal haldu baterek, vepředu trůní kompaktní elektromotor. Jeho síla je na přední kola distribuována přes jednostupňovou převodovku. Výkon elektromotoru je 123 koní.
Pravděpodobně i díky absenci řazení má elektromobil maximální rychlost pouhopouhých 136 km/h. Zrychlení z klidu na sto neznáme, oproti tomu známe dojezd. Jeho hodnota činí 160 km. Je-li to málo nebo dost, nechť rozhodne každý sám. Nabíjení z běžné zásuvky má trva jen 4 hodiny, otázkou je, jestli za tu dobu nestrhá elektroměr a jističe...
Ford Focus Electric není žádným konceptem. Jeho výroba začne v USA ještě letos. Příchod do Evropy je sice v plánu, ale v nedohlednu. Tak se podívejme aspoň na ty fotky...
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.