Autosalon v Detroitu přinesl další elektromobil od renomované značky. Ford zde ukazuje svůj Focus Electric, elektromobil odvozený od Focusu.
Móda elektromobilů je tu a nevyhýbá se nikomu. Když předvádí elektrické koncepty už i jinak mimořádně konzervativní Škoda, asi se opravdu něco děje.
Ford Focus electric je přepracovaným běžným Focusem. Do kufru dostal haldu baterek, vepředu trůní kompaktní elektromotor. Jeho síla je na přední kola distribuována přes jednostupňovou převodovku. Výkon elektromotoru je 123 koní.
Pravděpodobně i díky absenci řazení má elektromobil maximální rychlost pouhopouhých 136 km/h. Zrychlení z klidu na sto neznáme, oproti tomu známe dojezd. Jeho hodnota činí 160 km. Je-li to málo nebo dost, nechť rozhodne každý sám. Nabíjení z běžné zásuvky má trva jen 4 hodiny, otázkou je, jestli za tu dobu nestrhá elektroměr a jističe...
Ford Focus Electric není žádným konceptem. Jeho výroba začne v USA ještě letos. Příchod do Evropy je sice v plánu, ale v nedohlednu. Tak se podívejme aspoň na ty fotky...
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?