Případ domnělé průmyslové špionáže, který zasáhl francouzskou automobilku Renault, je "vážný", domnívá se francouzský minstr průmyslu Eric Besson. Kvůli podezření z tohoto deliktu již Renault odvolal tři členy vedení, informovala ve čtvrtek agentura Reuters a list Le Figaro.
"Vše, co vám mohu říci je, že se jedná o vážnou záležitost, která dokresluje rizika, kterým čelí společnosti v otázce průmyslové špionáže," řekl Besson. "Výraz 'ekonomická válka', který se někdy zdá přehnaný, je v tomto případě opodstatněný," vysvětlil.
Automobilová společnost Renault sdělila, že v jejím vedení pracovali tři lidé, jejichž chování nebylo v souladu s etickým kodexem firmy. Z tohoto důvodu byli odvoláni a jsou nyní vyšetřováni. Zdroj agentury Reuters uvedl, že pokud se prokáže, že zmínění zaměstnanci vynesli strategicky významné informace o elektrických autech, tak budou v nadcházejících dnech propuštěni. Právě projekt elektrických vozidel má pro Renault stěžejní význam.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?