Podle kvalifikovaných odhadů se v ČR loni poprvé v historii vyrobil více než jeden milion aut. I když to bylo více než v roce předcházejícím, před Česko postoupily Mexiko a Rusko, vyplývá ze čtvrteční zprávy Sdružení automobilového průmyslu (SAP).
Podle odhadů z loňského září se za celý minulý rok v České republice vyrobil jeden milion a 39 tisíc aut. V rámci Evropy tak byla ČR v roce 2010 šestým největším výrobcem. V roce předcházejícím obsadila páté místo, když produkce aut v Česku dosahovala 967 760 vozů. Loni před ČR postoupilo Rusko. SAP, které zprávu vydalo, se odvolává na údaje Mezinárodní organizace výrobců automobilů (OICA), které je členem.
V celém světě se loni vyrobilo pravděpodobně 62,15 milionu aut, o 28,67 procenta méně než v roce 2009. Největším světovým výrobcem byly Čína (11,43 milionu aut), Japonsko (8,2 milionu aut) a Německo (5,32 milionu aut).
V rámci Evropy se za Německem loni umístily Španělsko, Francie, Velká Británie a Rusko. ČR na šestém místě uzavírá řadu zemí s produkcí nad jeden milion vozů ročně. V přepočtu na obyvatele byla ČR v Evropě zřejmě druhá za Slovinskem a před Slovenskem.
"Aby Česká republika obsadila v tomto hodnocení první místo, muselo by být v ČR vyrobeno přibližně 1 075 000 osobních automobilů. Tato hranice však podle dosud známých výsledků za rok 2010 zřejmě nebude dosažena," soudí Antonín Šípek, ředitel sekretariátu SAP. Podotýká rovněž, že čísla u některých zemí jsou vzhledem k vývoji na trhu možná "příliš optimistická".
Definitivní údaje o výrobě vozidel budou známy 20. ledna.
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?