Podle kvalifikovaných odhadů se v ČR loni poprvé v historii vyrobil více než jeden milion aut. I když to bylo více než v roce předcházejícím, před Česko postoupily Mexiko a Rusko, vyplývá ze čtvrteční zprávy Sdružení automobilového průmyslu (SAP).
Podle odhadů z loňského září se za celý minulý rok v České republice vyrobil jeden milion a 39 tisíc aut. V rámci Evropy tak byla ČR v roce 2010 šestým největším výrobcem. V roce předcházejícím obsadila páté místo, když produkce aut v Česku dosahovala 967 760 vozů. Loni před ČR postoupilo Rusko. SAP, které zprávu vydalo, se odvolává na údaje Mezinárodní organizace výrobců automobilů (OICA), které je členem.
V celém světě se loni vyrobilo pravděpodobně 62,15 milionu aut, o 28,67 procenta méně než v roce 2009. Největším světovým výrobcem byly Čína (11,43 milionu aut), Japonsko (8,2 milionu aut) a Německo (5,32 milionu aut).
V rámci Evropy se za Německem loni umístily Španělsko, Francie, Velká Británie a Rusko. ČR na šestém místě uzavírá řadu zemí s produkcí nad jeden milion vozů ročně. V přepočtu na obyvatele byla ČR v Evropě zřejmě druhá za Slovinskem a před Slovenskem.
"Aby Česká republika obsadila v tomto hodnocení první místo, muselo by být v ČR vyrobeno přibližně 1 075 000 osobních automobilů. Tato hranice však podle dosud známých výsledků za rok 2010 zřejmě nebude dosažena," soudí Antonín Šípek, ředitel sekretariátu SAP. Podotýká rovněž, že čísla u některých zemí jsou vzhledem k vývoji na trhu možná "příliš optimistická".
Definitivní údaje o výrobě vozidel budou známy 20. ledna.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.