Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto prodala v loňském roce nejvíce vozů ve své historii. Automobilka o tom informovala ve čtvrtek s tím, že za rok 2010 prodala celkem 762 600 vozů, což představuje meziroční růst o 11,5 procenta.
Automobilka tak zároveň poprvé překonala úroveň tři čtvrtě milionu prodaných vozů za rok.
„Škoda podala v roce 2010 vynikající výkon. Náš prodej podstatně vzrostl téměř na všech trzích, zvýšily se i naše tržní podíly. Na nejdůležitějších růstových trzích jsme zaznamenali dokonce zvýšení o více než 40 procent,“ prohlásil předseda představenstva Škody Auto Winfried Vahland.
„V rámci Růstové strategie Škoda v příštích letech přeřadíme ještě na vyšší rychlost. Do roku 2018 chceme naše celosvětové prodeje minimálně zdvojnásobit. Za tímto účelem paletu modelů značky Škoda ještě podstatně rozšíříme a posílíme naše aktivity na mezinárodních trzích,“ dodal šéf automobilky.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.