Škoda Fabia v šedé metalíze byla loni nejlépe prodávaným ojetým vozem. Ve středu to uvedla společnost AAA Auto, největší provozovatel autobazarů u nás.
Stejný typ vozu byl rovněž nejžádanějším v bazarech firmy AAA Auto ve Slovenské republice.
„Zatímco Češi preferovali fabie v šedé metalíze, Slováci ve stříbrné. V Čechách kupovaly fabie z jedné třetiny ženy a v 80 procentech případů daly přednost ‚krátké‘ fabii před verzí combi,“ uvedla Dana Pavlousková, manažerka vztahů k veřejnosti a investorům společnosti AAA Auto.
Ve srovnání s předcházejícím rokem se loni v autobazarech AAA Auto prodeje fabií zvýšily o čtyři procenta, a tento typ se tak stal nejžádanějším ojetým vozem. Ještě výraznější zvýšení zájmu, o 23 procenta, však tyto bazary zaznamenaly u octavií. Dalšími nejvíce preferovanými modely byly Ford Focus, Opel Astra, VW Passat, Ford Mondeo a Renault Mégane.
Ženy při výběru ojetého auta nejčastěji kupovaly značky Škoda, Peugeot 206, Renault Mégane a Opel Astra. Muži se klonili kromě škodovek také k typům Ford Focus, Ford Mondeo a VW Passat.
„Skokanem roku“ se v AAA Auto staly vozy kategorie SUV, jejichž prodej loni meziročně stoupl o 43 procenta.
Skupina AAA Auto provozuje síť 25 poboček v České republice a na Slovensku. V září 2007 vstoupila nizozemská mateřská společnost AAA Auto Group N.V. na burzy cenných papíru v Praze a Budapešti. V roce 2009 skupina AAA Auto prodala 37 215 automobilů a její celkové výnosy činily 165,1 milionu eur (4,11 mld. Kč). Za první tři čtvrtletí roku loňského společnost prodala 29 617 aut.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?