Mýto pro kamiony by se na silnicích I. třídy mohlo objevit již v letošním roce, přičemž dodavatelem systému by nutně nemusela být společnost Kapsch. V pondělí o tom informoval týdeník Euro na svých webových stránkách.
Ministerstvo dopravy podle Eura zvažuje zpoplatnění zhruba 800 kilometrů nejvytíženějších silnic I. třídy, přičemž dodavatelem systému nutně nemusí být společnost Kapsch, která jej provozuje na dálnicích.
Úředníci ministerstva podle Eura oslovili 13 společností, aby vytvořily své návrhy na zpracování mýtného systému. Projekty se údajně týkají 5,5 tisíce kilometrů silnic I., II. i III. třídy.
Náklady na výstavbu takového systému jsou odhadovány kolem 19 miliard korun.
Možnost placení mýta na silnicích I. a II. třídy ministr dopravy Vít Bárta (VV) naznačil již v říjnu loňského roku na jednání hospodářského výboru sněmovny. "Zpoplatnění silnic I. třídy chceme zavést co nejdříve. Už existuje varianta, že by bylo možné jej zavést v polovině příštího roku," řekl tehdy Bárta.
Toto zpoplatnění by však mělo spíše sankční charakter a mělo by vyřešit současnou situaci, kdy se kamiony z dálnic přesunuly na silnice I. třídy, na nichž výrazně komplikují dopravu.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.