Mýto pro kamiony by se na silnicích I. třídy mohlo objevit již v letošním roce, přičemž dodavatelem systému by nutně nemusela být společnost Kapsch. V pondělí o tom informoval týdeník Euro na svých webových stránkách.
Ministerstvo dopravy podle Eura zvažuje zpoplatnění zhruba 800 kilometrů nejvytíženějších silnic I. třídy, přičemž dodavatelem systému nutně nemusí být společnost Kapsch, která jej provozuje na dálnicích.
Úředníci ministerstva podle Eura oslovili 13 společností, aby vytvořily své návrhy na zpracování mýtného systému. Projekty se údajně týkají 5,5 tisíce kilometrů silnic I., II. i III. třídy.
Náklady na výstavbu takového systému jsou odhadovány kolem 19 miliard korun.
Možnost placení mýta na silnicích I. a II. třídy ministr dopravy Vít Bárta (VV) naznačil již v říjnu loňského roku na jednání hospodářského výboru sněmovny. "Zpoplatnění silnic I. třídy chceme zavést co nejdříve. Už existuje varianta, že by bylo možné jej zavést v polovině příštího roku," řekl tehdy Bárta.
Toto zpoplatnění by však mělo spíše sankční charakter a mělo by vyřešit současnou situaci, kdy se kamiony z dálnic přesunuly na silnice I. třídy, na nichž výrazně komplikují dopravu.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?