Škoda nebude mít možnost vyrábět malé motory pro budoucí mikrovůz rodiny Volkswagen. Kvůli tomu nevytvoří několik set míst, které původně plánovala. Uvádí to server Ekonom.
Škoda má při uvádění nového malého vozu smůlu. Původně se ucházela o celého vozu pro celý koncern. Továrně v Kvasinách to ovšem dopřáno nebylo. Nyní se automobilka snažila uhájit alespoň výrobu litrových tříválců, které budou malé Volkswageny pohánět. Bylo by to logické, vyvinuli je z velké části přímo ve Škodě a jsou odvozeny z tříválců 1,2 HTP, které také vyrábí Škoda. Ani to nebylo Škodě dopřáno.
Škoda nezůstane úplně zkrátka, bude se zde vyrábět převodovka nového modelu a také určité komponenty motorů, ovšem kvalifikovaná práce při jejich sestavování bude probíhat v zahraničí. Situace je o to nepříjemnější, že se očekává po uvedení malého Volkswagenu i pokles výroby stávajících motorů 1,2 HTP, zejména kvůli ukončení výroby Volkswagenu Fox, který je používá.
Ekonom naznačuje, že za odejmutím výroby může stát mimo jiné také vlažný postoj České republiky k přijetí společné měny Euro. Slovensko, kde bude probíhat montáž vozů, již Eurem platí.
Očekává se, že rodina malých vozů, které budou prodávány pod značkami Volkswagen, Seat a Škoda, se představí v Ženevě na jaře příštího roku. Výroba se rozběhne na konci prvního pololetí.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?