Škoda přijde o stovky pracovních míst, nedostala možnost vyrábět motory

Marek Litzman, 29. prosince 2010, 12:55 Google+

Škoda nebude mít možnost vyrábět malé motory pro budoucí mikrovůz rodiny Volkswagen. Kvůli tomu nevytvoří několik set míst, které původně plánovala. Uvádí to server Ekonom.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
up!

up! | foto: Volkswagen

Sdílejte článek

Škoda má při uvádění nového malého vozu smůlu. Původně se ucházela o celého vozu pro celý koncern. Továrně v Kvasinách to ovšem dopřáno nebylo. Nyní se automobilka snažila uhájit alespoň výrobu litrových tříválců, které budou malé Volkswageny pohánět. Bylo by to logické, vyvinuli je z velké části přímo ve Škodě a jsou odvozeny z tříválců 1,2 HTP, které také vyrábí Škoda. Ani to nebylo Škodě dopřáno.

Škoda nezůstane úplně zkrátka, bude se zde vyrábět převodovka nového modelu a také určité komponenty motorů, ovšem kvalifikovaná práce při jejich sestavování bude probíhat v zahraničí. Situace je o to nepříjemnější, že se očekává po uvedení malého Volkswagenu i pokles výroby stávajících motorů 1,2 HTP, zejména kvůli ukončení výroby Volkswagenu Fox, který je používá.

 Ekonom naznačuje, že za odejmutím výroby může stát mimo jiné také vlažný postoj České republiky k přijetí společné měny Euro. Slovensko, kde bude probíhat montáž vozů, již Eurem platí.

Očekává se, že rodina malých vozů, které budou prodávány pod značkami Volkswagen, Seat a Škoda, se představí v Ženevě na jaře příštího roku. Výroba se rozběhne na konci prvního pololetí.

 

Vytisknout

Diskuze: Škoda přijde o stovky pracovních míst, nedostala možnost vyrábět motory

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Journey

Fiat Freemont - Dodge Journey v novém kabátě

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud