Fiat na autosalonu v Ženevě ukáže své MPV Freemont. Nám bude již důvěrně známý, jde totiž jen o přeznačený Dodge Journey.
Americký vůz, který se do Evropy dostane s pomocí Fiatu, se představil v listopadu. Ačkoliv v USA se nabízí s typickými benzínovými pohonnými jednotkami 2,4 a 3,5, Fiat tyto motory dovážet nebude a pod kapotu si namontuje vlastní motor 2,0 Multijet, tedy diesel. Nabídne slušných 170 koní.
Fiat Freemont nahradí MPV Ulysse, jehož výroba letos skončila a už po několik let byla v podstatě mrtvá. Nový Freemont bude neskonale modernější a to jak technicky, tak i designem. Půjde tedy o úspěch pro Fiat?
Sériovou verzi uvidíme v Ženevě. Můžeme tedy jen hádat.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?