Tuto informaci sdělil šéf firmy Lotus Dany Bahar v rozhovoru pro Car magazine. V době premiéry vozu na pařížském autosalonu sériová výroba potvrzena nebyla.
Městské vozítko bude vyráběno v kooperaci Lotusu, Protonu a dalšího prozatím neuveřejněného výrobce. Platforma vozu byla vivinuta studiem Italdesign. Lotus tak nabídne alternativu ke konkurenčnímu Aston Martinu Cygnet.
O City Car jsme psali již zde. Pro připomenutí uvádíme ještě zveřejněné informace. Půjde o kombinaci elektromotoru a spalovacího motoru, tedy takzvaný plug-in hybrid. Využívá elektromotor o výkonu 54 kW a spalovacího tříválce objemu 1,2 litru o výkonu 35 kW.
Jízdní parametry jsou solidní, zrychlení na stovku za 9 sekund, maximální rychlost 170 km/h. Dojezd pouze na elektřinu je 60 km, při zapojení spalovací jednotky se dojezd zvedne na rozumných 500 km. Hmotnost City Car dosahuje 1400 kg, převeze maximálně 4 pasažéry. Lotus slibuje emise CO2 60 g/km.
Otázkou je za kolik bude City Car prodáván. Prozatím je problémem hybridů a elektomobilů vysoká cena akumulátorů, ta zvyšuje konečnou cenu. Za tři roky se to jistě dozvíme.
zdroj: carscoop.blogspot.com
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?