Volkswagen svůj připravovaný malý vůz postupně odhaluje. A to trochu zvláštním způsobem, totiž jako taxíky určené pro významné evropské metropole.
Volkswagen ukázal další variaci na svůj modelu Up!, od které se všeobecně očekává, že se v sérii bude jmenovat Lupo. Volkswagen si vyhrál s prostorem a ve vozu s délkou 3,7 metru stvořil poměrně slušný taxík.
Zajímavé je řešení karoserie. Ta má jen dvě dveře, jedny na straně řidiče vepředu, druhé jsou na opačné straně, ale pouze vzadu. Umožňuje to učinit dostatečně velký prostor po otevření dveří. Jen tak mimochodem, ač je koncept nazván jako taxi pro Londýn, má volant na špatné straně a na špatné straně jsou i dveře, cestující by museli nastupovat ze silnice, nikoliv z chodníku.
Interiér je řešen jednoduše. Vzadu se nachází lavice pro dva pasažéry, sedadlo spolujezdce chybí, místo něj je prostor pro zavazadla. Řidič i pasažéři mají k dispozici obrazovku, která zobrazuje důležité údaje, samozřejmostí je klimatizace.
Volkswagen postavil koncept jako elektrický. Má mít dojezd až 300 km při době nabíjení na 80 % kapacity za hodinu. To jsou poměrně slušné hodnoty a je otázkou, jak jich Volkswagen dosáhl.
Jak by Britové přijali podobné taxíky? Z Brna těžko posuzovat, nicméně určitě jde o zajímavý směr.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?